Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: فکر بسیجی ما را به گوشه‌هایی از حیات معنوی بسیج رهنمون می‌کند و ماهیت و شخصیت واقعی آن را برای ما روشن می‌سازد. این واژه مقدس که اولین بار توسط امام راحل(ره) تجلی یافت، همان اندیشه و اعتقادی است که شریف‌ترین فرزندان این کشور آن را پذیرفته و تمام رفتار علمی و عملی خود را با آن تنظیم کردند تا آن‌جا که مبدل به انسان‌های نمونه‌ای در تمامی اعصار شدند؛ به معنای دیگر تفکر بسیجی به تمام و کمال، تعبیری بدیع از مکتب اسلام و آیین تشیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفکر بسیجی دارای شاخصه‌هایی از جمله ایثارگری، زهد و قناعت، تواضع و صمیمیت، ابتکار و خلاقیت، عزت نفس، گمنامی و دوری از شهرت‌طلبی، مدیریت و تدبیر شایسته، غیرت و جوانمردی، تعهد و وفاداری، صبر و پایداری، ترحم و نوع‌دوستی حتی با دشمنان، عبادت واستغاثه به درگاه خداوند، تکبر در برابر استکبار و ... است که همگی در فرهنگ و تفکر بسیجی از درخشندگی خاصی برخوردارند.

در هفته بسیج پای صحبت‌های مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نشستیم، مجموعه‌ای که توانسته‌اند رتبه برتر جشنواره مالک اشتر را در سطح کشور کسب کنند.

حامد نقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با تلاش‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه بسیجیان حوزه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی توانستیم در سال ۹۸ برترین رتبه جشنواره مالک اشتر استانی و کشوری را از آن خود کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره مالک اشتر توسعه فرهنگ شایسته‌سالاری با شناسایی، معرفی و تقدیر از سازمان‌ها، نیروها و یگان‌های موفق‌تر نیروهای مسلح طی رصد و پایش علمکرد آن‌ها است که خوشبختانه برترین رتبه را در این جشنواره کسب کردیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ۲ ماموریت اساسی بسیج دانشجویی تاکید کرد: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی تخصصی در عرصه‌های مختلف کشور با هدف حل مسائل و مشکلات مختلف، ۲ ماموریت اساسی بسیج دانشجویی به شمار می‌رود که بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در راستای عمل به این ۲ ماموریت گام‌های اساسی برداشته که موفقیت در جشنواره مالک اشتر نشان از آن دارد.

عمل به رهنمودهای امام و رهبری کلید موفقیت در تمام عرصه‌ها است

نقی‌زاده عنوان کرد: پیروی از رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین رمز موفقیت در همه عرصه‌های کشور است.

وی گفت: کشور ما الان درگیر جنگ است اما جنگی که به شکل روانی و رسانه‌ای ایجاد شده که باید از مسایل پیرامون خود غافل نباشیم و دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: دشمن اهریمنی در حال تزریق بذر ناامیدی در جامعه بوده که به خصوص تفکر جوانان را مورد اهداف شوم خود قرار داده است.

نقی‌زاده بیان کرد: در راستای مقابله با این اهداف و اقدامات شوم دشمن، باید به آینده امیدوار بوده و برای رقم زدن آینده‌ای بهتر تلاش کنیم.

تلاش بسیج دانشجویی برای تحقق دولت جوان و انقلابی

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه تربیت مدیر جوان و انقلابی برای تحقق دولت جوان و حزب‌اللهی که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است، تلاش می‌کند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی اذعان کرد: تفکر بسیجی تفکری است که نه تنها فرد، بلکه جامعه‌ای را می‌تواند متحول کند و هرجامعه‌ای بتواند چنین تفکری را در بین مردمش اشاعه دهد، دروازه‌های پیشرفت و تمدن بر آن گشوده خواهد شد.

نقی‌زاده گفت: اکنون به برکت تفکر و اندیشه جوانان بسیجی، پیشرفت‌های علمی خوبی در کشور حاصل شده و با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها در راستای توسعه روستاها نیز دستاوردهای شگرفی به دست آمده است و با کمک گرفتن از فرهنگ تلاش، و روحیه جهادی بسیج می‌توان فعالیت‌های بزرگ را مدیریت نمود و سبب توسعه اشتغال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بسیج پیکری به عظمت ملت ایران دارد و پشتوانه عظیم فکری و تجربی بسیج می‌تواند در رشد و شکوفایی کشور و بی‌نیاز شدن از بیگانگان و مقابله جدی با تحریم‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان بسیج دانشگاه تحول بسیجی هفته بسیج لشکر سلیمانی ها سلیمانی ها اردبیل بسیج دانشجویی جشنواره مالک اشتر تفکر بسیجی نقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان

مسئول رسانه حوزه بسیج دانشجویی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در روستای کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول به اهالی منطقه، خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی ارائه کردند.

طا‌ها مصطفی‌لو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهارکرد: بسیجیان عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با هدف خدمت رسانی به محرومان روستای ماهستان و اسلام آباد فندرسک از توابع علی آباد از روستا‌های محروم استان طی سه مرحله و در سه هفته متوالی عازم این منطقه کم‌برخوردار شدند.

وی افزود: دانشجویان جهادی پس از شناسایی‌های متعدد میدانی و برسی خلأ‌های سلامت، اقدام به انتخاب این منطقه و برگزاری اردو جهادی بزرگ در ماهستان کردند.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان افزود: این اردو جهادی از نظر اجرا و مدیریت تماما دانشجویی بود؛ و بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، با همراهی تعدادی از اساتید و پزشکان متعهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: در بخش دندانپزشکی خدمات ترمیمی، Ext، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی با اولویت کودکان و مادران باردار انجام شد.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: برای ارائه عادلانه‌تر خدمات، دانشجویان از دو هفته قبل، معاینه اولیه مردم این دو روستا را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، با توجه به مشکلات خانه بهداشت روستای ماهستان، خط غربالگری برای برسی و غربالگری عوامل خطر مهم از جمله فشار خون، قند خون و BMI ایجاد شد و علاوه بر پایش بیماری‌های شایع، موارد مورد نیاز را به پزشک ارجاع دادند.

مصطفی‌لو افزود: داروخانه سیار هم از دیگر بخش‌هایی بود که برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان، آموزش موارد بهداشت دهان و دندان به کودکان روستا، توزیع غذا در بین نیازمندان  و رنگ امیزی و زیباسازی حیاط مدرسه  از دیگر فعالیت‌های اعضای این گروه جهادی در منطقه کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول بود.

 

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد