Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:18:06 GMT

چنگیز جلیلوند؛ صدایی جاودانه که ناگهان خاموش شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۹۸۷

چنگیز جلیلوند؛ صدایی جاودانه که ناگهان خاموش شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، پس از درگذشت چنگیز جلیلوند، مدیر دوبلاژ، بازیگر و صداپیشه، هنرمندان به این اتفاق تلخ واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. 

مهتاب کرامتی، بازیگر و تهیه کننده که سابقه حضور در فیلم‌هایی چون بیست، ارغوان و فرزند چهارم را در کارنامه دارد، با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چی باید گفت…، خیلی تلخه این رفتن ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگیز جلیلوند دارفانی را وداع گفت...

فریدون جیرانی، کارگردان و تهیه کننده آثاری چون خفه‌گی و قرمز، با اشاره به آثار جلیلوند در صفحه شخصی خود، نوشت:  افسوس …..صدایی جاودانه که خاموش شد …روحش شاد و یادش گرامی.

شهره سلطانی، بازیگر، کارگردان تئاتر و صداپیشه که سباقه حضور در فیلم هایی چون قرمز و این زن حرف نمی زند را در کارنامه دارد، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: آقای جلیلوند عزیز امید داشتیم بیشتر باشید در این روزگار … اما ….. صدای شما ، خاطرات شما باماست همیشه .

شیلا خداداد، بازیگر فیلم های بادیگارد و اعتراض، درباره این صداپیشه نوشت:  از صدای فردین و بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی تا رابرت دنیرو و مارلون براندو ،روحتون شاد آقای صدا پیشه.

سوسن پرور، بازیگر تئاتر و تلویزیون و سینما هم درباره جلیلوند این طور نوشت:  استاد شما در قسمت بزرگی از خاطرات ما ثبت شده اید . چنگیز جلیلوند هم تسلیم کرونا شد و دنیایمان را از صدا خالی کرد.

نفیسه روشن، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار تصویری از جلیلوند نوشت:  گاهی چه تلخه که حواسمون نیست…. و چه ناباورانه باید بگیم روحش شاد...

چنگیز جلیلوند مدیر دوبلاژ و بازیگر سینما و تلویزیون، ۶ آبان ۱۳۱۷ در شیراز متولد شد و  فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال در آمریکا زندگی کرد اما به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در آثار سینمایی چون ترمینال غرب (فیلم) (۱۳۹۵)، قلاده‌های طلا (۱۳۹۰)، این سیب هم برای تو (۱۳۹۳)، قصه عشق پدرم (۱۳۹۱)، فیتیله و ماه پیشونی (۱۳۹۰)، بندرگاه عشق (۱۳۴۶)، دختر همسایه (۱۳۴۰) و آقای شانس (۱۳۳۸) ایفای نقش کرده بود.

مجموعه‌های عبور از پاییز، یلدا و نوشدارو نیز از جمله آثار تلویزیونی است که مرحوم جلیلوند در آنها نقش آفرینی کرده بود. چنگیز جلیلوند ۲ آذر ماه بر اثر کرونا درگذشت و امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

برچسب‌ها صدا و سیما ویروس کرونا چنگیز جلیلوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما ویروس کرونا چنگیز جلیلوند صدا و سیما ویروس کرونا چنگیز جلیلوند اخبار کنکور چنگیز جلیلوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم) وقتی کشاورزان اروپا را به هم می‌ریزند/ چرا و چگونه؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • اقدامات پلیس آمریکا نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند