Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله کریمی جهرمی از اساتید حوزه علمیه قم و داماد آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید است. ایشان تالیفات زیادی دارد و سال ۱۳۷۷ به عنوان پژوهشگر برتر قرآنی کشور معرفی شد. بخشی از تالیفات ایشان در حوزه تاریخ اسلام است که کتاب «بانوی ملکوت» هم از همین دسته است این کتاب در نشر راسخون منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نویسنده کتاب «بانوی ملکوت» با قلمی روان و شیوا به زندگی کوتاه، اما پربار حضرت معصومه (س) پرداخته است. این کتاب در ۱۶۴ صفحه و در سال ۹۳ منتشر شده و به موضوعاتی چون: قم در آینه روایات، قم حرم اهل بیت، تواضع بزرگان در پیشگاه حضرت معصومه (س)، اهتمام شیعه و سنی به زیارت این بانوی گرانقدر، مقام شفاعت حضرت معصومه (س) در قیامت و ... پرداخته است. همچنین در این کتاب برخی افتخارات و مفاخر قم نظیر: زکریا بن آدم، خاندان اشعری در قم و ابن بابویه قمی (شیخ صدوق). به طور مختصر معرفی می‌شود


خلاصه بودن ویژگی فوق‌العاده کتاب «بانوی ملکوت» است که باعث شده در حجمی اندک موضوعات متنوعی مطرح شود.. از جمله اینکه در فصل دوم که بخش عمده کتاب را تشکیل می‌دهد و به زندگی، شهادت و مزار مطهر حضرت معصومه (س) اختصاص دارد، پس از ذکر «فواطم» (فاطمه‌های) خاندان هاشمی، مطالب مربوط به زندگی حضرت معصومه (س) به صورت فشرده، فقط ۱۶ صفحه (از صفحه ۴۷ تا ۶۲) آمده است و بقیه فصل به مسایل دیگر، مثل فضیلت زیارت آن حضرت، روایاتی از کرامات آن حضرت، برکات وجودی آن حضرت، نظر اهل سنت درباره زیارت مزار حضرتش، ... و هتک حرمت حریم مقدس آن حضرت توسط تیمور گورکانی و دو شاه پهلوی ذکرمی پردازد


در عین حال این اختصار باعث نشده است کتاب لحنی خشک و بی‌روح داشته باشد، بلکه نویسنده جابه‌جای متن مطالب جالب و خواندنی مرتبط با موضوع را هم آورده است. از جمله اینکه درباره یکی از پزشکان قدیمی شهر قم می‌نویسد:

«علیرضا خان کاشانی، معروف به دکتر شفاءالدوله در ده‌ها سال قبل مطبی در خیابان ارم، روبروی در صحن مطهر، در طبقه دوم عمارت شخصی خود باز کرده و بر نمای دیوار بیرونی، اشعاری را با کاشی‌کاری عالی نوشته است. طبقه دو که مطب او بوده، درست روبروی حرم مطهر است و کسی که آنجا باشد، مشرف بر رواق آینه و قسمتی از صحن شریف می‌باشد. آن اشعار که حاکی از عمق دلدادگی به بانوی اسلام است و بعد از گذشت ده‌ها سال، هنوز باقی است، این است: رواق حکمت اینجا، کاخ سبط مصطفی آنجا/ بشارت دردمندان را؛ دوا اینجا، شفا آنجا/ در اینجا طب یونانی و تشریح اروپائی، فرامین و الهیات و آیات خدا آنجا»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معرفی کتاب حضرت معصومه آیت الله صافی بانوی ملکوت حضرت معصومه بانوی ملکوت آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام مهدی عبدی امروز در نشست با خبرنگاران در سخنانی عنوان کرد: دهه کرامت امسال از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و تا روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه میلاد امام رضا(ع) با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ادامه دارد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بر همین اساس بیش از۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ایام دهه کرامت به دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه برای اجرا پیشنهاد شده است و امیدواریم بتوانیم فضای شادی و نشاط را در جامعه رقم بزنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ویژه برنامه‌های دهه کرامت امسال حضور خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در استان کرمانشاه است که برنامه‌های متنوعی را به همراه پرچم متبرک اجرا خواهند کرد.
 
حجت الاسلام عبدی اظهار کرد: خادمان حضرت معصومه(س) به همراه پرچم متبرک این آستان از روز ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در استان کرمانشاه حضور دارند و برنامه‌هایی را در مساجد، محلات، بیمارستان‌ها و پادگان‌های نظامی اجرا می‌کنند که در مجموع ۴۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشن روز دختر همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاق‌بستان کرمانشاه با حضور دختران برگزار خواهد شد.
 
این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: از تاریخ ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه نیز دو کاروان خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) در استان کرمانشاه و در شهرهای مختلف حضور پیدا خواهند کرد که مجموعه خادمیاران رضوی ۲۰۰ برنامه را اجرا می‌کنند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری جشن پياده‌روی خانوادگی، حضور در مساجد و محلات، جشن روز میلاد امام رضا(ع)، اطعام رضوی، سفرخانه رضوی، ارائه خدمات توسط کانون‌های تخصصی خدمت رضوی، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس و... از جمله‌ برنامه‌های خادمان رضوی در استان کرمانشاه است.
 
حجت الاسلام عبدی در پایان سخنان خود یادآور شد: سال گذشته جشن‌های دهه کرامت با استقبال ویژه مردم مواجه شد و امسال نیز سعی داریم با همراهی مردم جشن‌های گسترده را در این دهه با شور و نشاط رقم بزنیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم