Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان با ابراز گلایه از دستگاه‌هایی که نسبت به مولدسازی قانون بودجه از محل فروش اموال مازاد کوتاهی می‌کنند، گفت: متاسفانه دستگاه‌هایی در این زمینه کوتاهی می‌کنند که خودشان متولی هستند اما نباید این موضوع را به شوخی بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه تلاش برای بهبود رفاه نسبی کارکنان دستگاه‌ها وظیفه مدیران است، اظهار داشت: بهره‌مندی از رفاه نسبی، حق طبیعی کارکنان بوده و از هیچ مدیری پذیرفته نیست که برای این مهم تلاش نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال تامین رفاه و اضافه‌کاری کارمندان دچار مشکل شد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این بود که به نحوی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

حقیقی افزود: هرچند امسال درآمد مازاد استان نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود اما در مرحله اول دریافت این درآمد، بخش قابل توجهی برای مطالبات بازنشستگان اختصاص یافت و علاوه بر آن دولت نیز دستورالعمل برای مولدسازی صادر کرده که باید بتواند کمک اصلی برای همکاران باشد.

وی گفت: امروز ماحصل بخش اندکی از فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و همچنین مرحله اول دریافت مازاد درآمد استان در بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود که این توزیع در هفته‌های آتی بهتر هم می‌شود.

استاندار زنجان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در هفته آینده باید توضیح دهند که در اجرای مولدسازی قانون بودجه در چه مرحله‌ای هستند و چرا کوتاهی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید بدانند اعتباراتی که از محل فروش اموال مازاد آن‌ها جذب می‌شود در همان دستگاه و برای کارکنان خودشان هزینه می‌شود و کوتاهی آن‌ها پذیرفتنی نبوده و این مدیران را ضمن معرفی در استان به وزیر مربوطه‌شان گزارش می‌کنم.

حقیقی تصریح کرد: با مدیرانی که در این زمینه، تعلل کنند حتماً برخورد می‌شود زیرا در برابر کارمندان خود مسئول هستیم و باید تلاش کنیم و شوخی نداریم.

وی ابراز کرد: مدیری که در شرایط کنونی بیشترین همکاری را با دستگاه‌های دیگر در زمینه ایجاد آرامش داشته باشد، مدیر مقبول و عاقلی است

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: این روز را به بسیجیان سلحشور تبریک عرض می‌کنم که همواره یار و مددکار نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتیبان مردم عزیز ایران بوده‌اند.

وی افزود: امروز با شیوع ویروس کرونا شاهدیم که بسیجیان، حضور بسیار ارزشمندی در صحنه مقابله با این بیماری دارند.

رامین میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ابتدای جلسه با بیان اینکه امسال، سال خوبی برای اعتبارات هزینه‌ای است، گفت: امسال جذب اعتبارات هزینه‌ای سقف ندارد و هر اندازه بتوانیم اموال مازاد دستگاه‌ها را بفروشیم، اعتبار ان را می‌توان از مرکز جذب کرد.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای برای دستگاه مربوطه و به‌خصوص برای رفاه نسبی پرسنل هزینه می‌شود

میرزایی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مولدسازی قانون بودجه طبق بند «د» تبصره 12 از محل فروش اموال مازاد را جدی بگیرند تا بتوانیم سرانه پرسنلی را افزایش دهیم.

احمد خداوردی، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با اشاره به تفاهمنامه اجرای پروژه‌های جهش تولید که بین استاندار زنجان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسیده است، گفت: در اجرای این تفاهمنامه در یکی از بندها آمده که 2 میلیارد تومان بابت اجرای پروژه‌های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اختصاص یابد که یک میلیارد تومان آن باید از سوی استان تامین شود.

وی افزود: یک میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی‌شده 3 پروژه استانی، کسر و به این امر اختصاص یافت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مولدسازی قانون بودجه فروش اموال مازاد استاندار زنجان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان

علیرضا آنجلاسی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز این ردیف در قوانین بودجه بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در ردیف اصلی سازمان بهزیستی تجمیع شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت اینکه طی ماه گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان بهزیستی واریز شده و برای بقیه پرداخت نشده است، اظهار داشت: مبالغ واریز شده معادل یک‌ ماه مستمری و فقط برای استان‌هایی بوده است که یک سال گذشته دچار آسیب‌هایی از جمله بلایای طبیعی یا آسیب‌های اقتصادی بیشتری شده‌اند بود که قبلا نیز سابقه داشته است.

آنجلاسی در جواب سئوال دیگر مبنی براینکه آیا این واریزی‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: این مبلغ فقط برای یک‌بار بوده است.

وی یادآور شد: چنین واریزی‌هایی قبلا در حوادث زلزله چند سال گذشته کرمانشاه و آذربایجان شرقی، سیل سال گذشته سیستان و سیل چند سال گذشته استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی انجام شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: به همت دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال ۱۴۰۳ و برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل ۳۰ درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

آنجلاسی افزود: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، خانوارهای ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۲ میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه یارانه نقدی- معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم به حساب مددجویان پرداخت شود و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند این درحالی است که پیش از این و طی سال‌های گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو