Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، علی پارسا ظهر امروز در کمیته اطلاع‌رسانی ستادکرونا شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: طرح دائمی غربالگری خانه به خانه بیماری کرونا با حضور گسترده نیروهای آموزش‌دیده بسیج از امروز در شهرستان شاهین‌شهر و میمه آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: نیروهای بسیجی آموزش‌دیده با روپوش و کارت شناسایی مخصوص در خانه‌های شهروندان و روستائیان حضور می‌یابند و به مردم درباره نحوه قرنطینه خانگی، مراقبت از بیمار در منزل، رعایت بهداشت فردی در شرایط کرونایی و پرهیز در شرکت در مراسم شادی و عزا آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسا ادامه داد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت نیز در این شهرستان با استقبال شهروندان مواجه شده و تاکنون ۴۰درصد موفقیت داشته است ؛ در این طرح یکی از اعضای خانواده به‌صورت افتخاری سفیر سلامت می‌شود و پس از آموزش لازم به سایر اعضای خانواده هشدارهای بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا می‌دهد.

وی به شهادت یک پزشک و ابتلای حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای شبکه بهداشت و درمان و کادر درمانی بیمارستان‌های گلدیس و شهر میمه از شروع این بیماری تاکنون در این شهرستان اشاره  و تصریح کرد: کارکنان بهداشت و درمان با همه ظرفیت در مسیر کنترل بیماری و درمان بیماران کرونایی تلاش می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه اضافه کرد: تلاش جمعی کادر بهداشت و درمان، هلال‌احمر، نیروی مقاومت بسیج و دستگاه‌های اجرایی مسئول، کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا را از مهر تا هفته نخست آذر شاهد هستیم؛ شمار مبتلایان از ۱۰۱ نفر در مهر به ۵۲ نفر در هفته اول آذر کاهش و رنگ کرونایی این شهرستان نیز از قرمز به نارنجی تغییر یافته است.

وی اعلام کرد: تاکنون از ۵۰اداره و بانک بازدید و ۸ مورد اخطار کتبی صادر شده است؛ همچنین پس از ۳۵۰ مورد بازدید از اصناف، صاحبان ۲۶ واحد صنفی اخطار گرفتند و ۸ باب مغازه هم پلمب شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت: مدیران صنایع نباید کارگران خود را به آزمایش‌های کرونا بدون نسخه پزشک مجبور و تا زمانی که پزشک تشخیص نداده است نباید هزینه‌های آزمایش ۵۰۰ هزارتومانی را به کارگران تحمیل کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ک۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بسیج اصناف و بازاریان شاهین شهر خانه به خانه غربالگری سفیران سلامت شهرستان شاهین شهر و میمه شبکه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن