Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد خیراندیش,رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهارکرد: همکاران ما از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها از نظر خطر ابتلا به کرونا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

او افزود: در این غربالگری افراد پرخطر و دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا علاوه بر دریافت مشاوره در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تأکید اینکه بیمارانی که تست کرونای آن‌ها مثبت است تحت کنترل و مراقبت کارشناسان بهداشتی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در شش مرحله از طریق ۴۰۳۰ با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و وضعیتشان را بررسی می‌کنند.

خیراندیش از حضور کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت خبر داد و گفت: این کارشناسان علاوه بر ارائه مشاوره تغذیه‌ای به بیماران کرونایی که معمولاً دچار بی‌اشتهایی و ضعف بدنی می‌شوند، به سایر افراد هم تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا را آموزش می‌دهند.

او با اشاره به اینکه همه افراد دارای پرونده الکترونیکی سلامت می‌توانند از خدمات کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود بهره‌مند شوند، اظهار داشت: کارشناسان تغذیه در این مراکز روش‌های جایگزین مواد غذایی را نیز آموزش می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا برای تمام گروه‌های سنی وجود دارد، عنوان کرد: مرگ و میر کرونا در بیماران مسن که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیشتر است.

خیراندیش اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از بیماران مسن که دارای علائم تنفسی و یا گوارشی هستند نسبت به علائم خود بی توجه هستند و مراجعه دیرهنگام آن‌ها به مراکز درمانی سبب افزایش خطر مرگ و میر در این گونه بیماران می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تأکید بر اینکه هرگز نباید علائم تنفسی و مشکوک به کرونا را با سرماخوردگی اشتباه بگیرید، گفت: هرچه فاصله بروز علائم تا مراجعه بیمار به مراکز درمانی کمتر باشد بدون شک شانس بهبودی بیمار بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری کرونا وضعیت سلامتی ویروس کرونا بهداشت شهرستان همدان رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و هفته سلامت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان با حضور کارشناسان و محیط بانان اداره از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کردند.

فاروق سلیمانی گفت: در حاشیه این بازدید ، محوطه تالاب از وجود هرگونه زباله پاکسازی شد.

دیگر خبرها

  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر