عظیمی: مردم از استیکرهای ایرانی استفاده کنند
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۰۶۹
بهرام عظیمی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور معتقد است که استیکرها برخلاف ایموجیها ماهیتی ملی دارند و مردم میتوانند از اقسام ایرانی آنها استفاده کنند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام عظیمی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور و عضو هیأت داوران دومین جایزه سال «استیکر» درباره کارایی و خروجی برگزاری این رویداد هنری گفت: خروجی طراحی استیکر در این جایزه متعلق به مردم است؛ چراکه تقریباً همه مردم ما با موبایل، استیکر و ایموجی سر و کار دارند و این روزها خیلی از افراد به جای نوشتن از استیکرها استفاده میکنند و حسشان را از طریق استیکرها بیان میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر استیکرها مبتنی بر شخصیتها و کاراکترهای خارجی طراحی شدهاند و ما هم از همان استیکرها استفاده میکنیم، بیان کرد: ایموجیها شکلهای بینالمللیاند که ملیت و منطقه جغرافیایی ندارند، اما استیکرها اینگونه نیستند و میتوانند ملیت را هم نشان دهند؛ پس خیلی خوب است که مردم ما از استیکرهایی استفاده کنند که ایرانی است.
این هنرمند با اشاره به خروجی سال اول این جایزه که سال گذشته برگزار شد، توضیح داد: بسیاری از استیکرهای ایرانی بهویژه آنهایی که سال قبل طراحی شد، هویتی ملی دارند و بر اساس شخصیتهای ملی، تاریخی، فرهنگی و ورزشی ما طراحی شدهاند.
خالق شخصیت سیا ساکتی درباره اصولی که موجب خلق شخصیتهای ماندگار از سوی گرافیستها، طراحان و انیماتورها میشود، گفت: شخصیت زمانی ماندگار میشود که مردم آن را در مدیومهایی مثل تلویزیون، سینما و فضای مجازی ببینند و به یکدیگر منتقل کنند. مردم باید حضور شخصیت خلقشده را حس کنند، شخصیت خلقشده باید چیزی به اطلاعاتشان اضافه یا به آنها گوشزد کند و بیاموزد؛ بنابراین خلق یک شخصیت ماندگار بستگی به این دارد که درباره چه چیزی شخصیت خلق شود و پس از آن شخصیت مورد نظر چقدر خوب خلق شود و مرحله بعدی که مهمترین مرحله است اینکه این شخصیت چگونه به مردم شناسانده میشود؛ اینکه مردم از چه طریقی با این شخصیت آشنا میشوند، چه پیامی را به مردم منتقل میکند و چقدر به مردم نزدیک است، موضوع بسیار مهمی است.
وی افزود: من به عنوان گرافیست، نقاش، انیماتور و یا تصویرگر کاری را خلق میکنم که عده معدودی از مردم آن را میبینند؛ مثلاً کاریکاتوری میکشم که در نمایشگاه به نمایش گذاشته میشود و در نهایت هزار تا 2 هزار نفر آن را میبینند و هر چقدر هم این آثار خوب باشد، تاریخ مصرفی دارد اما استیکر ماندگارتر است و به شناخته شدن و شهرت طراح کمک میکند و اتفاق بزرگی است که میتواند در سطح ملی رخ دهد.
این انیماتور اظهار کرد: استیکر را همه مردم میبینند؛ کافی است هر کسی یک موبایل در دستش باشد تا با هنر جوانی که استیکری را طراحی کرده آشنا شود.
وی درباره دوره دوم جشن سال «استیکر» تصریح کرد: در دومین دوره این جشنواره میتوان از تمام تجربهای که در جشنواره اول بوده است استفاده و نقاط ضعف را برطرف کرد و از آنجا که خوشبختانه همان تیم سال گذشته جشنواره دوم را هم برگزار میکند، مطمئنم جشنواره خیلی بهتر و باشکوهتر برگزار خواهد شد. البته کرونا به تمام جشنوارهها لطمههای زیادی وارد کرده اما با وجود اینکه خیلی از کارها از راه دور در حال پیگیری و اجرا است، مطمئنم برگزارکنندگان جشنواره از عهده این شرایط هم برخواهند آمد و امسال جشنوارهای برگزار میشود که خیلی پختهتر، جذابتر و هدفمندتر است.
دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی از مهرماه 1399 آغاز شده و تا 23 دیماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم برگزار میشود ادامه خواهد داشت.
لنزهای بیباک| عکاسی که برای ثبت کرونا تا «ووهان» چین رفت!/ ماجرای دختری که از درد، پنجه برتخت بیمارستان میساییدموشنگرافیک| چه عواملی باعث زمینگیر شدن بسیج سازندگی شد؟+ فیلمموشنگرافیک| طرح بسیج سوادآموزی چگونه حیرت جامعه جهانی را برانگیخت؟+ فیلمموشنگرافیک| ایران چگونه به مقصد درمانی 53 کشور دنیا بدل شد؟+ فیلمپوستر جدید خانه طراحان به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع)+عکسانتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: کاریکاتور هنرهای تجسمی کاریکاتور هنرهای تجسمی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
صعود نفسگیر یوزان به فینال
دیدار دو تیمملی ایران و ازبکستان با پیروزی تیمملی کشورمان بهپایان رسید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابتهای مرحله گروهی رقابتهای جام ملتهای فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ از ساعت ۱۷:۳۰ تیمهای ملی ایران و ازبکستان در سالن بانکوکآرنای تایلند در برابر یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت با پیروزی تیمملی کشورمان بهپایان رسید.
مرحله نیمهنهایی جام ملتهای فوتسال آسیادیدار تیمهای ملی ایران و ازبکستان
سالن: بانکوکآرنای
ترکیب اولیه ایران: باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی
سرمربی: وحید شمسایی
گلها:
عادلاف (دقیقه ۴)، اخمت زیانوف (دقیقه ۲۲) و بهروز عظیمی (دقیقه ۲۴) برای ایران
جورائف (دقیقه ۷) و اخمت زیانوف (دقیقه ۱۸ و ۲۵) برای ازبکستان
شرح بازی:
هر دو تیم با آمادگی کامل و انگیزه بالا وارد زمین شدند و عملکرد خوب آنها موجب شد بازی سرعتی و زیبایی را شاهد باشیم. موقعیتهای خطرناکی از جانب هر دو تیم رقم میخورد که با عملکرد خوب دروازهبانها و مدافعان آنها همه فرصتها به گل تبدیل نمیشد؛ تیمملی کشورمان موفق شد زودتر از رقیب با گل بهخودی حریف پیش بی افتد، اما در نهایت ازبکیها بودند که پیروز نیمه نخست راهی رختکن شدند.
در نیمه دوم تیمملی کشورمان عملکرد بهتری را از خود نمایش داد و موفق شد ۳ بر ۲ از ازبکستان پیش بی افتد، اما اشتباه ملیپوشانمان منجر به گلزنی ازبکستانیها شد تا کار به دقایق اضافه بکشد.
در دقایق اضافه سرعت بسیار زیاد بازی نمیگذاشت تا نمایش خوب هر دو تیم نمایان شود و خطاهای پیاپی باعث شد زمان بازی تلف شود و کار به پنالتی کشید.
در نهایت تیمملی کشورمان موفق شد در پنالتیها با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز و فینالیست شود.
شرح گل:
۱ - ۰ (دقیقه ۴- عادلاف- گل بهخودی) - ضد حمله آقاپور و پاس در عرض او به مدافع ازبکستان برخورد کرد و گل اول ایران را رقم زد.
۱ - ۱ (دقیقه ۷- جورائف) - خطای سالار آقاپور به روی مهاجم ازبکستان موجب ضربه ایستگاهی برای این تیم شدکه شوت محکم وی درون دروازه محمدی آرام گرفت.
۱ - ۲ (دقیقه ۱۸- اخمت زیانوف) - ازبکستان از روی حمله سریع و پر تعدادشان و پاس در عرض به زیانوف و شوت محکم او به گل برتری نیمه اول دست پیدا کرد.
۲ - ۲ (دقیقه ۲۲- اخمت زیانوف- گل بهخودی): ضربه سر مدافع ازبکستان برای دور کردن توپ، توپ را وارد دروازه خود کرد.
۳- ۲ (دقیقه ۲۴- بهروز عظیمی) - پاس آقاپور عظیمی و شوت محکم و پایچپ عظیمی گل سوم ایران را رقم زد.
۳- ۳ (دقیقه ۲۵- اخمت زیانوف) - اشتباه مدافعان و دروازهبان تیمملی کشورمان منجر به گلزنی ازبکیها شد.
کد خبر 748159