Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@04:43:22 GMT

واعظی: مذاکرات جدیدی برای برجام صورت نخواهد گرفت

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۳۸۶

واعظی: مذاکرات جدیدی برای برجام صورت نخواهد گرفت

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مذاکرات برجام ‌قبلا انجام شده و مراحل خود را طی کرده است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در جاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دولت آمریکا(ترامپ) خسارت‌های زیادی به روابط بین‌الملل زد از جمله این خسارت‌ها در خاورمیانه بود که فشارهای خیلی شدیدی به ملت ایران وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشت از دولت بایدن بر اساس اظهاراتی بوده که در کابینه بایدن در آینده قرار است باشند، صورت گرفته و این بر بازار دلار و سکه اثر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: واعظی: ارتباط آنچنانی با دولت آینده آمریکا نداریم

وی درباره طرح الزام دولت به پرداخت یارانه معیشتی از سوی‌مجلس، بیان کرد: اینکه ما بتوانیم از هر فرصتی استفاده کنیم تا مردم و کسبه‌هایی که برای کرونا باید تعطیل باشند و یا به هر دلیل لطمه خوردند ما از هر فرصتی‌ برای جبران این صدمات استفاده می‌کنیم. با مجلس در این زمینه هم‌نظر هستیم تا بتوانیم به مردم کمک بیشتری کنیم. باید با مجلس صحبت کنیم تا محل دقیق منابع مشخص شود. با مسئولان ذی‌ربط صحبت می‌کنیم تا به نتیجه مشخصی برسیم.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور هم‌چنین گفت: مذاکرات جدیدی برای برجام صورت نمی‌گیرد. مذاکرات برجام ‌قبلا انجام شده و مراحل خود را طی کرده است. آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و مهم‌ترین شرط ما این است که  تعهدات کشورها باید در برجام برای همه محترم شمرده شود.

واعظی درباره انتخابات آمریکا و نتیجه آن گفت: امروز نه‌تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای جهان و حتی متحدان آمریکا مانند اروپایی‌ها از رفتن کسی که ۴ سال رئیس‌جمهور آمریکا بوده اما نه با سیاست آشنایی داشته و نه چارچوب و اصول درستی داشته خوشحال هستند. این شخص با تصمیمات لحظه‌ای خسارت‌هایی را هم برای کشورش به وجود آورده و هم باعث شده در ارتباط با نظم و روابط بین الملل مشکلاتی به وجود آید. از جمله در حوزه خاورمیانه و فشارهای شدیدی که در سه سال گذشته بر ملت بزرگ ایران آورده است.

وی اظهار داشت: طبیعی است که ما هم از شکست ایشان استقبال کردیم اما اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوش‌بین باشیم، چنین صحبتی الان در دولت نیست. واقعیت آن است که ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه کار می‌کنند. خود آن‌ها در مبارزات انتخاباتی موضوعاتی را اعلام کردند و ادبیات و لحن‌شان و سیاست‌هایی که می‌خواهند اتخاذ کنند، نسبت به ترامپ متفاوت است. 

رئیس‌دفتر رئیس جمهور هم‌چنین در ادامه درخصوص بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: امروز بخش قابل توجهی از وقت جلسه هیئت دولت به دیدار روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی با  مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان تخصیص داده شد. رئیس‌جمهور بر اساس فرمایشات ایشان تک‌تک اعضای دولت و معاونین را مخاطب قرار دادند و در ارتباط با موضوعات مختلفی که در جلسه روز گذشته مطرح شد از جمله مسئله تنظیم بازار از وزیر صنعت و  وزیر جهاد کشاورزی،  خواستند که با جدیت بیشتر روی قیمت‌ها و توزیع نظارت داشته باشند. برای تولیدکنندگان به ویژه در حوزه مرغ و تخم مرغ کسانی که محصولات و تولیدات‌شان را با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی که به‌ آنها می‌دهیم، تولید می‌کنند، با همان ارز در دسترس مردم قرار دهند. تلاش می‌شود در روزهای آینده این تعادل برقرار شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ برجام دولت دوازدهم محمود واعظی خاورمیانه ترامپ دولت آمریکا آمریکا رئیس دفتر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه وزارت نیرو ۱۱ مصوبه در قالب ۱۳ پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به لرستان داشته است، اظهار داشت: ۱۰ مورد از پروژه‌ها کاملاً عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد در حال اجرا هستند، گفت: این سه پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های وزارت نیرو در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی وزارت نیرو و از محل تنخواه ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه سه پروژه سفر دولت شامل سد «مخمل کوه»، «معشوره» و «بختیاری» باید از سوی آب نیرو احداث و عملیاتی شوند، گفت: دو سد «چول هول» و «ده پهلوان» نیز در دست مطالعه هستند.

کد خبر 6087668

دیگر خبرها

  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم