Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:05:30 GMT

تصویب تملک باغ حکیم و تبدیل آن به بوستان عمومی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۹۹۳

تصویب تملک باغ حکیم و تبدیل آن به بوستان عمومی

اعضای کمیسیون ماده پنج شهر تهران با ایجادپروژه های محرک توسعه در مناطق ۱۵ و ۱۸ موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: در پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری با دو طرح محرک توسعه در مناطق کم برخوردار تهران موافقت شد و با تصویب این دو پروژه ضمن ایجاد سرزندگی، کاهش فضاهای مخروبه و بی دفاع کمک شایانی به افزایش سرانه خدماتی هفت گانه و توسعه فضاهای انسان محور نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشراقی گفت: یکی از این مجموعه ها در عرصه ای به وسعت ۷ هکتار در مرز غربی محدوده شهرداری منطقه ۱۵ شهر تهران در محله کیانشهر شمالی در مجاورت با صنایع، انبارها و کارگاه های خیابان فدائیان اسلام واقع شده است؛ قبلاً این مجموعه به عنوان کارخانه چرم امید فعالیت داشته که در راستای اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست و جمع آوری و انتقال مشاغل مزاحم از شهر تهران این کارخانه نیز به چرم شهر ورامین منتقل شده است .

 
وی افزود: در اجرای ماده ۷ قانون نوسازی صنایع کشور و با توجه به طرح باز آفرینی محور فدائیان اسلام که اخیرا به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده، با در نظر گرفتن مسائل مهم محدوده مورد نظر از جمله فقدان سر زندگی، امنیت، حیات شبانه و نیز کاهش جمعیت که سبب تشدید متروکه شدن این فضای شهری و افزایش فضاهای غیر قابل دفاع شده است، با طرحی جامع که دربرگیرنده مجموعه ای مسکونی به وسعت ۲ و هفت دهم هکتار و مجموعه ای تجاری به وسعت یک هکتار است موافقت شد.


اشراقی گفت: در این طرح بیش از ۳ هکتار به عنوان فضایی جهت خدمات هفت گانه و فضای سبز به شهرداری تهران واگذار می گردد. این موضوع به ارتقای شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۵ کمک می‌کند و به عنوان محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: دیگر پروژه موافقت شده محرک توسعه، احداث مجموعه ای مسکونی و خدماتی واقع در منطقه ۱۸ در محدوده ای به وسعت حدود یک و هشت دهم هکتار است که در این مصوبه نیز ۷۰ درصد عرصه جهت توسعه فضای سبز و معابر شهری به شهرداری تهران واگذار می گردد.

وی اضافه کرد: در این جلسه طرحی با رویکرد الحاق محدوده هایی به بافت فرسوده شهر تهران نیز مورد بحث و بررسی مبسوط قرار گرفت اما مصوبه ای صادر نشد و پس از اتخاذ تصمیم نهایی اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت .

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اشراقی گفت: در محدوده منطقه ۱۰ نیز ضمن موافقت به اجراء مجموعه ای خدماتی، قرار شد شهرداری منطقه در اسرع وقت به تملک باغ حکیم به مساحت ۴۲۰۰متر مربع و تبدیل آن به فضای سبز عمومی اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون ماده 5 شهرداري تهران کمیسیون ماده پنج محرک توسعه مجموعه ای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت

فرماندار صحنه، گفت: مقرر شده سد قشلاق در شهرستان صحنه استان کرمانشاه که در ۱۵ سال گذشته بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده، تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. - اخبار استانها -

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سد قشلاق در واقع یک مگاپروژه عمرانی در استان است که کار ساخت آن از سال 88 توسط آب منطقه‌ای آغاز شده است و می‌توانست برای رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی مؤثر باشد، اما به دلیل برخی مشکلات به یک معضل تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: چند روستا در مخزن این سد قرار گرفته‌اند و آب منطقه‌ای نسبت به تملک اراضی و املاک این روستاها اقدام کرد از 330 هکتار حدود 80 هکتار تملک شد و نام دولت سند خورد.

شهبازی گفت: در سال 94 اداره کل اوقاف و امور خیریه طی نامه‌ای از آب منطقه‌ای خواست که هزینه‌ای بابت اراضی و املاک این روستاها به مردم پرداخت نشود زیرا این املاک از املاک اوقاف و وقف خاص هستند.

فرماندار شهرستان صحنه با بیان اینکه همین موضوع دوگانگی برای آب منطقه ای ایجاد کرد افزود: با وجود اینکه این پروژه عمرانی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید آبگیری می‌شد اما متاسفانه به واسطه مشکل اوقاف این اتفاق نیفتاده و با وجود پیگیری چند استاندار نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: در نهایت پیشنهاداتی ارائه شده که باید کارشناسی شود و تا 31 اردیبهشت ماه فرصت داده شده که به موضوع رسیدگی و مشکلات مردم رفع شود.

شهبازی گفت: جانمایی روستاها توسط بنیاد مسکن انجام شده و تعدادی از خانواده‌ها نیز براساس اولویت‌بندی مستقر شده تا ساخت و ساز را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد