Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@19:57:22 GMT

فیلم‌های ۷۴ کشور در راه اسکار

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۳۶۳۰

فیلم‌های ۷۴ کشور در راه اسکار

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از ورایتی، فیلم «میندانائو» از فیلیپین جدیدترین فیلمی است که برای شرکت در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی به آکادمی اسکار معرفی شد.

«میندانائو» به کارگردانی بریلانته مندوزا درامی جنگی است که دیروز سه‌شنبه ۲۵ نوامبر از سوی آکادمی فیلم فیلیپین نمایندگی کشورش برای اسکار را برعهده گرفت و ویوین ولِز بازیگر و مدیر آکادمی فیلیپین خبر آن را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان فیلم همزمان درباره ۲ موضوع است: زنی مسلمان با بازی جودی آن سانتوس که در خانه است و از دخترش که مبتلا به سرطان است مراقبت می‌کند و در عین حال همسرش که امدادگر پزشکی جنگی است و نزدیک مرزهای نبرد در ماگوندانائو خدمت می‌کند.

«میندانائو» نخستین بار در اکتبر سال پیش در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان ۲۰۱۹ اکران شد و بعد در جشنواره قاهره و کلکته به نمایش درآمد. سانتوس برای ایفای این نقش جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره بین‌المللی قاهره دریافت کرد.

این فیلم موفقیت خودش را در جشنواره فیلم مترو مانیل ادامه داد و ۱۱ جایزه برد که شامل بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن برای جودی آن سانتوس بود. مندوزا از نام‌های بزرگ در جشنواره‌هاست و فیلم‌هایش از جمله «کیناتای» و «مقبره تای» جوایز متعددی دریافت کرده‌اند. این دومین فیلم مندوزا پس از «ما رزا» در سال ۲۰۱۶ است که از سوی فیلیپین به اسکار فرستاده می‌شود.

این کشور از سال ۲۰۰۰ به بعد تقریباً هر سال نماینده‌ای برای اسکار معرفی کرده اما هرگز فیلمی از آن به فهرست منتخب‌ها راه نیافته است.

از سوی دیگر ایتالیا نیز روز پیش با مستند «شب» جیانفرانکو رزی وارد رقابت اسکار شد. درام تاریخی «هیولا» ساخته تام سالیوان از سوی ایرلند نیز همزمان به آکادمی اسکار معرفی شد.

«آماده شدن برای با هم بودن برای یک مدت نامعلوم» به کارگردانی لیلی هوروَت از مجارستان، «سال قدیمی مبارک» ساخته ناواپل تامرونگ راتاناریت از سوی تایلند، «ترانه‌های سلیمان» به کارگردانی آرمان نشانیان از ارمنستان، مستند «بابنکو: به من بگو کی می‌میرم» ساخته باربارا پاز از برزیل، «۲۰۰۰ ترانه از فریده» ساخته یالکین تایچیف از ازبکستان، «گوش کن» ساخته آنا روشا د سوسا از پرتغال و «۲۰۰ متر» ساخته امین نایفه از اردن دیگر فیلم‌های جدیدی هستند که به اسکار معرفی شده‌اند.

از میان فیلم‌های معرفی شده فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم بین‌المللی شامل ۱۰ فیلم، ۹ فوریه ۲۰۲۱ (۲۱ بهمن ۱۳۹۹) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1081907 برچسب‌ها جایزه اسکار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جایزه اسکار اسکار معرفی بین المللی معرفی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران جشنواره کن معرفی شدند

آفتاب‌‌نیوز :

«لیلی گلادستون» بازیگر نامزد اسکار فیلم «قاتلان ماه کامل»، «اوا گرین» بازیگر فرانسوی، «عمر سی» بازیگر فرانسوی، «ابرو سیلان» نویسنده فیلم برنده نخل طلای «خواب زمستانی» در سال ۲۰۱۴، «نادین لبکی» کارگردان فیلم «کفرناحوم» که در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیات داوران جشنواره کن شد، «خوان آنتونیو بایونا» کارگردان اسپانیایی فیلم نامزد اسکار «انجمن برف»، «پیرفرانچسکو فاوینو» بازیگر ایتالیایی و «هیروکازو کورئیدا» کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ با فیلم «دزدان فروشگاه» اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن را تشکیل می‌دهند و طبق اعلام پیشین «گرتا گرویک» کارگردان آمریکایی نیز ریاست هیات داوران را بر عهده دارد.

به گزارش ورایتی، هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن مسئولیت انتخاب برنده نخل طلای بهترین فیلم، جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه هیات داوران، جایزه کارگردانی، فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و مرد را بر عهده دارند.

بخش مسابق اصلی جشنواره کن ۲۰۲۴ امسال شاهد رقابت ۲۲ فیلم بلند شامل «مگالوپولیس» (فرانسیس فورد کاپولا)، «کارآموز» (علی عباسی)، «متل سرنوشت» (کریم آینوز)، «پرنده» (آندریا آرنولد)، «امیلیا پرز» (ژاک اودیار)، «آنورا» (شین بیکر)، «کفن‌ها» (دیوید کراننبرگ)، «ماده» (کورالی فارگیت)، «گرند تور» (میگوئل گومز)، «مارسلو میو» (کریستف آنوره)، «گرفتار جزر و مد» (جیا ژانگ-که)، «همه آنچه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» (پایال کاپادیا)، «انواع مهربانی» (یورگوس لانتیموس)، «عشق فیو» (ژیل للوش)، «الماس وحشی» (آگاته رایدینگر)، «اوه، کانادا» (پل شریدر)، «با ارزش‌ترین محموله‌ها» (میشل هازاناویسیوس)، «سه مایل مانده به پایان دنیا» (امانوئل پاروو) و «دانه انجیر مقدس» (محمد رسول اُف) می‌شود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری