Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، یاتا که در ژوئن ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری ایرلاین‌ها در مدت دو سال را پیش بینی کرده بود، اکنون ضرر ۱۱۸.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ و ضرر ۳۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ را برآورد کرده است.

این دورنمای تیره منعکس کننده چالشهای پیش روی صنعت هواپیمایی با وجود انتشار اخبار مثبت از ساخت واکسنهای کووید ۱۹ است که تا اواسط سال آینده به طور انبوه در  دسترس عمومی قرار نخواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکساندر دو ژونیاک، مدیرکل یاتا به رویترز گفت: تاثیر مثبت واکسن کووید ۱۹ روی اقتصاد و ترافیک هوایی تا پیش از نیمه سال ۲۰۲۱ اتفاق نخواهد افتاد.

طبق پیش بینی یاتا، انتظار می رود شمار مسافران هوایی از ۴.۵ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱.۸ میلیارد نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند. درآمد مسافری برای سال ۲۰۲۰ هم پیش بینی می شود ۶۹ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۹۱ میلیارد دلار بالغ شود.

برایان پیرس، اقتصاددان ارشد یاتا در این باره اظهار کرد: این بزرگترین شوکی است که صنعت هواپیمایی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون تجربه کرده است.

در این پیش بینیها فرض بر این قرار گرفته که مرزها تا اواسط سال ۲۰۲۱ با تست کووید ۱۹ و استفاده از واکسن بازگشایی خواهند شد.

یاتا درخواست خود از دولتها برای جایگزین کردن برنامه های وسیع تست کرونا به جای قرنطینه را تکرار کرد. دوژونیاک با اشاره به ابتکارهایی که در فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، آمریکا و سنگاپور در جریان است، گفت: ما شاهد آن هستیم که دولتها به تدریج به حرف ما گوش می کنند. اگرچه برخی از دولتها و ایرلاینها مانند کانتاس استرالیا اعلام کرده اند که مسافران برای پروازهای مسافت دور باید گواهی واکسن داشته باشند اما این رویکرد بعید است همه جا موثر واقع شود و مانع از سفرهای هوایی توسط افرادی می شوند که واکسن نمی زنند.

یاتا اعلام کرد بار هوایی تنها نقطه امید صنعت هواپیمایی بوده و کاهش پروازهای مسافری، قیمت حمل هوایی بار را افزایش داده است. با وجود کاهش حجم بار هوایی به ۵۴.۲ میلیون تن، درآمد جهانی آن امسال با ۱۵ درصد افزایش، به ۱۱۷.۷ میلیارد دلار می رسد.

این گروه هشدار داد حدود ۱۷۳ میلیارد دلار کمک دولتی، دریافت کنندگان آنها را زیر بار بدهی سنگینی قرار داده که ممکن است روی سرمایه گذاریهای آتی و احتمالا ورشکستگیهای بیشتر تاثیر بگذارد. ایرلاین نروژ جدیدترین قربانی صنعت هواپیمایی است که ۱۸ نوامبر خواستار حمایت برای ورشکستگی در ایرلند شد.

بر اساس گزارش رویترز، پیرس اظهار کرد یک ایرلاین معمولی اکنون نقدینگی کافی برای دوام آوردن به مدت هشت ماه و نیم دارد در حالی که برخی تا چند هفته بیشتر نقدینگی ندارند.

پربیننده ترین کدام استان های کانادا مهاجر ایرانی می پذیرند؟ گران‌ترین بناهای جهان کدامند؟/ پیشتازی عربستان سعودی در ساخت بناهای مجلل جریمه ۵۰۰هزار تومانی برای مسافران مسافرت بدون نتیجه منفی تست کرونا ممنوع! توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایرلاین ایرلاین خارجی ویروس کرونا ویروس کرونا در جهان کسب و کار آسیب دیده از کرونا سهام عدالت صنعت هواپیمایی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد