Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@16:33:27 GMT

پیام تبریک رئیس‌جمهوری چین به جو بایدن

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۵۹۵۴

پیام تبریک رئیس‌جمهوری چین به جو بایدن

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز چهارشنبه با ارسال پیامی به «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد، پیروزی او را در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تبریک گفت.

خبرگزاری دولتی «شینهوا» گزارش داد رئیس‌جمهور چین در این پیام اعلام کرد: توسعه سالم و پایدار روابط چین و آمریکا نه تنها در جهت منافع دو ملت است، بلکه انتظار مشترک جامعه بین‌المللی را برآورده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم دو طرف از روحیه عدم مناقشه، عدم درگیری و همکاری برد-برد حمایت کنند و بر همکاری در حین مدیریت و کنترل اختلافات تمرکز کنند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، در تاریخ ۱۳ نوامبر یعنی ده روز بعد از انتخابات آمریکا و یک هفته بعد از نطق پیروزی بایدن، سخنگوی وزارت خارجه چین بدون بردن نام شی، از طرف پکن به نامزد دموکرات و معاونش «کاملا هریس» پیروزی در انتخابات را تبریک گفت. با این حال وی در آن زمان تاکید کرد نتیجه انتخابات آمریکا مطابق با قوانین و رویه‌های آمریکا مشخص خواهد شد.

در حالی که بسیاری از کشور‌ها بعد از انتخابات، پیروزی جو بایدن را تبریک گفته‌اند، به دلیل عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ و اعلام نشدن پیروزی نامزد دموکرات به صورت رسمی، برخی کشور‌ها مانند روسیه از این کار امتناع کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه «راسیا-۱» گفت معتقد است برخی مشکلات در سیستم انتخاباتی آمریکا وجود دارد، اما تغییر الگوی قدیمی برعهده واشنگتن است. وی همچنین گفت که هنوز نتیجه انتخابات آمریکا را به برنده آن تبریک نگفته، زیرا باید منتظر ماند تا همه مسائل قانونی (اشاره به شکایت‌های انتخاباتی ترامپ) برطرف شود.

بعد از انتخابات بحث‌برانگیز آمریکا، سرانجام روز دوشنبه سازمان خدمات عمومی آمریکا در نامه‌ای به تیم جو بایدن اعلام کرد به نظر می‌رسد که او در انتخابات برنده شده است. «امیل مورفی» رئیس این سازمان به بایدن گفت می‌تواند روند انتقال قدرت را آغاز کند.

در پی این بیانیه، تیم انتقال قدرت جو بایدن اعلام کرد اکنون که سازمان خدمات عمومی آمریکا پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرده، اعضای این تیم طی روز‌های آتی با مقام‌های دولت فدرال دیدار خواهند کرد.

ترامپ، اما دیروز سه‌شنبه با شبهه‌افکنی دوباره درباره قصدش برای خروج از قدرت در توئیتر نوشت: «به یاد داشته باشد، سازمان خدمات عمومی فوق‌العاده بوده و امیلی مورفی، وظیفه‌اش را عالی انجام داده، ولی سازمان خدمات عمومی تعیین نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود.»

ترامپ ساعاتی قبل‌تر از آن هم بار دیگر انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را فاسد خواند و اعلام کرد، هرگز نتایج برآمده از «آرای تقلبی و نرم افزار دومینیون» را تایید نخواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین جوبایدن انتخابات آمریکا ترامپ پارسی خبر سازمان خدمات عمومی انتخابات آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت