Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@09:00:11 GMT

«هرویه میلیچ» و دیگر هیچ؟!

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۶۰۶۴

«هرویه میلیچ» و دیگر هیچ؟!

عصرایران؛ احسان محمدی- گرچه استقلال با تک گل دیدنی هرویه میلیچ از روی یک ضربه کاشته موفق شد ماشین‌سازی را با یک گل شکست دهد اما خلاصه کردن همه چیز در این ضربه بی‌انصافی است. کافی است تعداد حمله‌های موثری را که بعد از اضافه شدن شیخ دیاباته و داریوش شجاعیان استقلالی‌ها خلق کردند با تمام حملات آن‌ها در دو بازی قبل مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود فکری در حالی تیمش را برای این مصاف آماده کرد که یک هفته وحشتناک را سپری کرد. چیزی که هرگز در عمر مربیگری‌اش در تیم‌های دیگر تجربه نکرده بود. همان‌طور که موفقیت در پرسپولیس و استقلال با تحسین‌های اغراق‌آمیز همراه است، شکست هم می‌تواند به همان اندازه  فشار خردکننده‌ای به همراه داشته باشد.‌ این پیروزی برای او از نان شب واجب‌تر بود حتی اگر با حداقل برتری به دست آمده باشد و تیرک دروازه آن‌ها در نتیجه یک شوت سنگین حریف لرزیده باشد.

استقلال با چند تغییر به میدان آمد. شاید بازی هیچ ‌کدام از بازیکنان دو تیم برای پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها به اندازه محمد نادری زیر ذره‌بین نبود. او که شماره 2 را به تن کرده بود (به یاد مرحوم پورحیدری) و اصرار دارد خودش را استقلالی‌تر از استقلالی‌ها نشان بدهد، نمایشی معمولی داشت تا در نمایش سرد، کند، بی‌رمق و بی‌خطر نیمه اول استقلال نقش داشته باشد. اما در نیمه‌دوم و در حالیکه به نظر می‌رسید استقلال برنامه دقیقی برای گل‌زنی ندارد، هرویه میلیچ که چهره‌اش را با لیونل مسی مقایسه می‌کنند، کاشته‌ای زد که مدتهاست از خود ستاره بارسلونا ندیده‌ایم. گل برای استقلال.

بعد از این گل ماشین‌سازی اندکی از فشردگی خود در دفاع کم کرد اما جان و زور گل زدن نداشت تا محمود فکری دومین سه امتیازش را در لیگ برتر کسب کند گرچه هنوز هم منتقدان او می‌گویند که بازی استقلال کسالت‌بار است. آن‌ها لیست بازیکن‌های این تیم را می‌شمارند و معتقد هستند که استقلال می‌تواند تهاجمی‌تر بازی کند. با این همه این نقدها، پیروزی همیشه التیام‌بخش است.

در بازی حساس دیگر، فولادخوزستان در کرمان با ناسپاسی هدیه گل‌گهری‌ها را پس داد. ساسان انصاری که هفته پیش مقابل استقلال غایب بود، پنالتی دقیقه آخر را به تیر دروازه کوبید تا شاگردان جواد نکونام با نتیجه 1-1 بازی را به پایان برسانند. این سومین پنالتی در سومین بازی پی‌در‌پی بود که بعد از دقیقه 90 به سود فولاد اعلام می‌شد!

گادوین منشا در همان ده دقیقه اول با یک ضربه پنالتی گل‌گهر را پیش انداخت اما محمد قاسمی‌نژاد گل مساوی را به ثمر رساند تا امیر قلعه‌نویی اولین امتیازات را از دست بدهد. آن‌ها هنوز هم با 7 امتیاز در صدر جدول هستند.

اتفاق عجیب روز اول هفته سوم اما پیروزی سایپا بود. تیمی که به تساوی‌هایش عادت کرده‌ایم. محسن مسلمان که هنوز هم تکرار اسمش هواداران را یاد پرسپولیس می‌اندازد، با یک بغل پا توانست تک گل سایپا مقابل نساجی را تنها بعد از پنج دقیقه از ورودش به زمین به ثمر رساند و نساجی که هفته اول صدرنشین شده بود، بعد از تساوی هفته پیش و شکست در هفته سوم آرام آرام به میانه جدول لیز بخورد.

دیدار مس رفسنجان و آلومینیوم دو تیم تازه وارد 0-0 تمام شد تا هر دو تیم در حسرت پیروزی بمانند. فردا پنجشنبه پرسپولیس دیدار دشواری در مسجدسلیمان مقابل نفت دارد، تراکتور و سپاهان که در چندسال اخیر همواره مدعی قهرمانی بوده اند شاید جذاب‌ترین دیدار هفته را رقم بزنند. جدال علیرضا منصوریان و محرم نویدکیا. دو هافبک از دو نسل مختلف فوتبال ایران.

ذوب‌آهن در اصفهان مقابل پیکان می‌ایستد و نفت آبادان به مشهد می‌رود تا مقابل پدیده بختش را آزمایش کند. این‌طور هفته سوم لیگ برتر به پایان خواهد رسید. جایی که با تفاضل گل 4+ گل‌گهر بعید است آن‌ها صدر را از دست بدهند، مگر اینکه پرسپولیس بتواند 4-0 صنعت نفت را شکست دهد. چنین بُردی مقابل تیمی که در خانه سخت می‌بازد، بیشتر به رویا شبیه است، آن هم برای پرسپولیسی که خیلی سخت گل می‌زند.

بیشتر بخوانید: هیچ‌کس از عذرخواهی نمرده! خسیس؛ مثل گل‌زدن در پرسپولیس! گل‌گهر سیرجان: شمردن را متوقف کنید! محمد ربیعی؛ جوانی لابه‌لای غول‌های لیگ! هدیه خوشمزه رفسنجانی‌ها به محمود فکری لرستان، معدن دروازه‌بانی ایران! لینک کوتاه: asriran.com/003B99

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال ماشین سازی هرویه میلیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ

به گزارش ورزش ۳۶۰، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سرگذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمامی بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!