Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۳۵ هزار تومان است.

وی افزود: نرخ کنونی مرغ به دلیل سودجویی برخی اصناف، بالاست که امیدواریم با شکسته شدن حباب قیمت به نرخ منطقی مرغ برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسداله نژاد عرضه نهاده دامی با نرخ مصوب را راهکار شکسته شدن‌حباب قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: اگر نهاده به میزان کافی و در زمان مقرر در اختیار مرغدار قرار گیرد، میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به توزیع نهاده دامی برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت مرغ به نرخ منطقی خود که حدود ۲۸ هزار تومان است، برسد.

وی تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغدار را امری مهم در کاهش قیمت تمام شده تولید و شکسته شدن حباب کاذب قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: اگر دولت ۵۰ درصد نهاده دامی را با نرخ مصوب تامین کند، قیمت مرغ زنده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار تومان و مرغ گرم ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان خواهد بود که با تامین ۱۰۰ درصدی نهاده ها، امکان عرضه با نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار وجود دارد. متاسفانه تاخیر فراوان در عرضه نهاده‌های دامی، مرغدار را مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد خواهد کرد که این امر قیمت تمام شده تولید را بشدت افزایش می‌دهد.

اسداله نژاد ادامه داد: علی رغم واردات نهاده‌های دامی با ارز دولتی، اما مرغدار ۶ برابر نرخ مصوب نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری می‌کند که با وجود انحراف در توزیع انتظار می‌رود که دولت در صورت عدم مدیریت صحیح، سیاست آزاد سازی را در پیش بگیرد و به طور مستقیم به دهک‌های ضعیف جامعه یارانه بدهد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه ساز و کار توزیع نهاده دامی طی ۲۰ سال اخیر در سطح کشور مناسب نبوده است، بیان کرد: نامناسب بودن توزیع نهاده‌های دامی منجر به سوء استفاده و سودجویی دلالان، واردکنندگان و برخی تعاونی‌ها شده به طوریکه نهاده ۲ برابر بالاتر از قیمت مصوب بدست مرغداران رسیده است.

وی ادامه داد: با فراهم کردن بستر و حذف حلقه‌های واسط، کالا به طور مستقیم بدست مرغدار می‌رسد، هر چند سامانه بازارگاه اشکالاتی دارد، اما ایرادات سامانه به مرور رفع می‌شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه یک تا ۲ درصد ایراد سامانه بازارگاه به ساختار سامانه بازمی گردد، گفت: ۹۸ درصد مربوط به عدم نهاده سامانه بازارگاه است که با رفع تامین ورودی نهاده‌های دامی، مابقی مشکلات به چشم نمی‌خورد.

اسداله نژاد با بیان اینکه سامانه بازارگاه تنها مرجع توزیع نهاده دامی در سطح کشور است، افزود: سامانه بازارگاه از فساد و سوءاستفاده در قبال توزیع نهاده دامی جلوگیری می‌کند و در شرایطی که ورودی نهاده به سامانه بازارگاه کم است، وزارت جهاد کشاورزی تقصیری ندارد چرا که تامین نهاده و تحویل به سامانه بازارگاه بر عهده وزارت صمت و توزیع با وزارت جهاد کشاورزی است که با عدم تامین به موقع، سامانه بازارگاه دچار ایراد است.

این مقام مسئول در پایان سامانه بازارگاه را بستری مناسب برای توزیع نهاده دامی با حداقل سودجویی اعلام کرد و گفت: وزارت صمت اعلام کرده که طی ۲ تا ۳ روز یک‌میلیون تن کالا ترخیص شده که با بارگیری در سامانه بازارگاه، مرغداران می‌توانند نهاده مورد نیاز را خریداری کنند که امیدواریم این روند استمرار یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی قیمت مرغ توزیع نهاده دامی سامانه بازارگاه نهاده های دامی اسداله نژاد هزار تومان نرخ مصوب قیمت مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد