Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرگ دیه گو آرماندو مارادونا حتی از مرگ ناگهانی جیمز دین، الویس پرسلی و تمام اسطوره هایی که در جوانی دار فانی را وداع گفتند، غم انگیزتر است... این حقیقت تلخی است؛ حتی اگر مارادونا هم باشی، حریف عزراییل نمی شوی! اما از آن تلخ تر؛ کنار آمدن با این حقیقت است که خدای فوتبال دیگر زنده نیست و فوتبال دیگر خدایی برای پرستش ندارد

تمام آنهایی که مارادونا را خدای فوتبال می نامیدند، امشب بی خدا سر به روی بالشت می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما که دست مان باز نیست، آنهایی که دست شان باز است، می توانند تیتر بزنند؛ خدا مُرد!

به گزارش طرفداری، با این که می دانی هیچ کسی مقابل مرگ قدرت عرض اندام ندارد اما باز هم باورت نمی شود مارادونا بمیرد. بلاتشبیه مگر خدا هم می میرد؟

برای نسل ما، نسلی که فوتبال را از تلویزیون های سیاه و سفید می دید و در رویای فردای روشن، پا برهنه در کوچه ها می دوید، دیه گو کم از خدا نداشت. خود خدا که نه، او می توانست پیامبر فوتبال باشد، فرستاده ای از سوی خدا برای فوتبال تا با معجزه اش به هر آنچه که هست و نیست، هر آنچه که می بینیم و نمی بینیم ایمان بیاوریم. 

کفر اگر نباشد، دیه گو آرماندو مارادونا پیامبر ما بود؛ معجزه هایش «گل دست خدا» و آن دریبل های ویرانگر و جادویش با توپ بود اما برای هدایت ما هیچ کتابی نداشت. او با هنرش ما را به سو زمین های خاکی، کوچه و خیابان و هر جا که می شد ادای او را در آورد و فقط ذره ای شبیه او بود، هدایت می کرد.

در دنیای کودکی همیشه می خواهی برنده باشی، در دنیای کودکانه هیچ کس بازنده ها را دوست ندارد اما این یکی وقتی می باخت هم دوست داشتنی بود. آنقدر دوست داشتنی که می شد نتیجه را ملاک برد و باخت ندانی و فقط از این که نابغه هنوز هم با توپ جادو می کند، لذت ببری... در روزهای جوانی یک خبر بد درباره یک چهره خوب، کافی بود تا دیگر دوستش نداشته باشی و احساسی، جای عشق و نفرت را عوض کنی اما این فرمول در مورد مارادونا جواب نمی داد. او حق داشت هر کار بدی را انجام بدهد و همچنان روی قله محبوبیت بماند و از آن پایین نیاید. 

مرور زندگی مارادونا بی اختیار من را یاد آن سروده جاودانه شاملوی بزرگ می اندازد؛ هیچ کس اینگونه فجیع به کشتن خویش برنخاست که من به زندگی نشسته ام!

مارادونا انگار به قول شاعر؛ لای زخم هایش استخوان می کرد و با هر که می شد، هر چه می شد، امتحان می کرد اما باز هم از ساحت مقدس و اسطوره ای اش پایین نمی آمد. وقتی او در مستند مارادونای کوستوریتسا، روبروی امیر کوستوریتسا می نشیند و اعتراف می کند؛ «امیر نمی دونی من چه فوتبالیستی می شدم اگه خلاف نمی کردم» تمام معجزه هایش و تمام انحراف هایش پیش چشمت رژه می رود و اعتراف می کنم حتی بدترین اشتباه او کمترین تاثیری روی میزان علاقه ات به مارادونا نمی گذارد.

 اگرچه این اواخر، آن فیلم کوتاه لعنتی از دیه گو که مست و لایعقل پشت به دوربین تنبان در می آورد، عشق دیوانه وار خیلی ها به مارادونا را تا مرز نفرت برد اما به قول وحشی بافقی؛ گر چه از خاطر وحشی هوس روی تو رفت ... شد دل آزرده و آزرده دل از کوی تو رفت ... حاشالله که وفای تو فراموش کند، سخن مصلحت آمیز کسان گوش کند!

او همیشه همان بالا می ماند؛ او پیامبر فوتبال بود و ما را به سوی لذت بردن از فوتبال هدایت کرد... جایش خالی است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: دیه گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر ۲ - ۰ تورینو/ قهرمان به پیروزی‌هایش ادامه می‌دهد + فیلم

تیم اینتر در هفته سی  و چهارم سری آ ایتالیا میزبان تورینو بود که با دو گل به پیروزی رسید.

 پس از ۱۰ نفره شدن تورینو در نیمه دوم، اینتر کاملا کنترل بازی را در دست گرفت و با ۲ گل هاکان چالهان اوغلو در این تقابل به پیروزی رسید.

 اینتر هفته گذشته با غلبه بر میلان قهرمانی خود را قطعی کرد و دیدار‌های باقی‌مانده سری آ برای تیم اینزاگی تشریفاتی خواهند بود. اینتر با این پیروزی ۸۹ امتیازی شد. طبق برنامه از پیش تعیین شده، اینتری‌ها قرار است پس از بازی در خیابان‌های شهر دور افتخار بزنند و در کنار هواداران جشن قهرمانی بگیرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اینتر ۲ - ۰ تورینو/ قهرمان به پیروزی‌هایش ادامه می‌دهد + فیلم
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • کلانتری: خدای نکرده مشکوک بود!
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست