Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «نصر الشمری» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجباء در پیامی توئیتری به انتقاد از موضع وزارت خارجه عراق در قبال جنگ یمن پرداخت و نوشت: «سکوت دولت عراق در قبال جنگ ظالمانه ائتلاف وهابی سعودی علیه ملت صبور یمن و توجیه‌تراشی برای آن، اگرچه مخاطبان را قانع نمی‌کند، اما قابل فهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»

مهندس «نصر الشَمَّری» ادامه داد: «ولی چگونه می‌توان بیانیه وزارت خارجه عراق در محکومیت حمله به کمپانی سعودی "آرامکو" را تفسیر کرد؟! حال آنکه حمله به چنین مرکز صنعتی در زمان جنگ بسیار محتمل است.»

او سپس دستگاه دیپلماسی عراق را به در پیش گرفتن «استاندارد دو گانه» متهم کرد و افزود: «این در حالی است که وزارت خارجه در قبال حملات ائتلاف سعودی به مدارس، بازارها، منازل و حتی مجالس ترحیم در خاک یمن سکوت اختیار می‌کند!»

سخنگوی نُجَباء در پایان با طرح این پرسش که «آیا موضع فوق ناشی از طایفه‌گرایی وزیر خارجه یا تبعیت او از اراده تحمیلی بیگانگان است؟» نوشت: «در هر صورت چنین اقدام ننگینی نشانگر فقدان حیا و انسانیت است.»     وزارت خارجه عراق روز گذشته (سه شنبه) در بیانیه‌ای حمله موشکی ارتش یمن به مخازن نفت در جده عربستان را محکوم کرد و بدون اشاره به حملات سعودی‌ها و محاصره پنج ساله یمن و خواستار حل و فصل بحران یمن از طریق گفتگو شد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، بامداد دوشنبه پیش اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن موفق شده است با موشک هدایت‌پذیر «قدس ۲» ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف بگیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان دیگو آرماندو مارادونا وزارت خارجه عراق حمله موشکی مخازن نفت عربستان آرامکو جنبش نجباء محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان دیگو آرماندو مارادونا وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم