Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با وزیر دادگستری دولت پیشبرد امور در این کشور بر انجام حسابرسی دقیق به حساب‌های بانک مرکزی برای برون رفت از بحران‌ها تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز گذشته در دیدار با «ماری کلود نجم» وزیر دادگستری در دولت پیشبرد امور لبنان تأکید کرد که پیامی از طریق «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور درباره حسابرسی دقیق حساب های بانک مرکزی به پارلمان ارسال کرده است که این پیام هیچ ارتباطی به اختلافات سیاسی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

میشل عون تصریح کرد که هدف از این اقدام رسیدگی به یک فاجعه بزرگ ملی است؛ زیرا در صورت حل نشدن مشکل حسابرسی دقیق و شفاف سازی حسابهای بانک مرکزی نمی‌توان با کشورهایی که تمایل به کمک به لبنان دارند و یا صندوق بین المللی پول و سایر موسسات مالی به توافق رسید.

رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد که موضوع حسابرسی دقیق در امور مالی بهترین راه برای برون رفت از بحران کنونی است.

وی از رسانه‌ها نیز خواست تا این واقعیت را درک کنند و در پوشش دهی اخبار، بر اساس منافع عالی ملی با این پرونده حساس برخورد کنند.

عون همچنین با ماری کلود نجم درباره شرایط دادگستری و ضرورت رسیدگی به تحقیقات حسابرسی دقیق امور مالی از طریق همه راه های ممکن برای رسیدن به هدف مطلوب گفتگو کرد.

از سوی دیگر منابع آگاه از پرونده تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که حل بحران اقتصادی این کشور جدا از حل بحران سیاسی آن نیست.

این منابع اعلام کردند که برخی طرف‌های عربی و خارجی، لبنان را در برابر یک سری مطالبات سیاسی قرار می‌دهند که امکان تحقق آنها وجود ندارد و اولین آنها اصرار بر عدم مشارکت حزب‌الله در دولت آینده است.

منابع مذکور همچنین درباره اینکه طرف های عربی و خارجی برای سقوط لبنان برنامه ریزی کرده باشند ابراز نگرانی کردند.

مداخله آشکار عربستان در تشکیل دولت لبنان/ ادعای جدید وزیر سعودی علیه حزب‌الله

پیش از این میشل عون در جشن عید استقلال لبنان با اشاره به مانع‌تراشی‌های «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان تحت مداخلات خارجی در روند تشکیل دولت اظهار داشت که آیا در سایه این شرایط متشنج هنوز زمان آن نرسیده است که پرونده تشکیل دولت را از تنش‌ها آزاد کنیم؟

همه این شرایط حاکی از آن است که تا پایان 2020 دولت در لبنان تشکیل نخواهد شد. منابع وابسته به حریری معتقدند که حداقل قبل از ژانویه پرونده تشکیل دولت در لبنان به نتیجه نخواهد رسید. به اعتقاد برخی از آنها حتی بعد از این زمان نیز تضمینی برای تشکیل دولت در لبنان وجود ندارد.

اما مشکل اصلی عدم پایبندی حریری به توافق‌های انجام شده با گروه‌های سیاسی است. از طرف دیگر منابع آگاه از روند تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که واشنگتن نقش اصلی در بن بست سیاسی این کشور دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل دولت در لبنان حسابرسی دقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی دولت در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان گفت: تجارت خارجی ایران در فروردین سال جاری ١٠.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.


علی بهادری جهرمی با بیان اینکه حال منابع ارزی ما خوب است تصریح کرد: ما مشکلات ارزی و دیگر معضلات جاری را می‌دانیم، اما مجبوریم در شرایط تحریم، تعادل ارزی را برقرار کنیم.


سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نظارت بر نوسانات نرخ ارز به صورت جدی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه دولت هدایت منابع ارزی به سوی موارد مهم و اولویت هاست.


وی درباره نظارت بر نظام بانکی گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری بزرگ را منحل کردیم بدون اینکه هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی رخ دهد.


بهادری جهرمی تصریح کرد: درصدد هستیم که منابع بانکی را به سمت اقدامات مولد مانند تولید و مسکن سوق دهیم و از سوی دیگر در بخش‌های تکلیفی مانند فرزندآوری نیز از آن بهره‌مند شویم.


وی گفت: نرخ سود بانکی نرخ سابق است از طرف دیگر نرخ تورم تولید کننده که در ابتدای دولت ١٠٣ درصد بود الان به ٢٣ درصد رسیده است.


سخنگوی دولت با بیان اینکه در دهه ٩٠ بسیاری فرصت‌ها از دست رفت، گفت: این موضوع تنها به مباحث اقتصادی محدود نبوده است و در دیگر موارد مانند فرهنگی و اجتماعی نیز کاستی داشتیم.


بهادری جهرمی همچنین در مورد توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: این موضوع پارسال در قانون بودجه نبود، اما امسال سعی کردیم برای آن ردیف بودجه تعریف کنیم.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور