Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستار آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: فعالان صنعتی شهرک‌های صنعتی تیران و کرون با فعال‌سازی ظرفیت تولیدی و شناسایی بازارهای داخلی و خارجی به حوزه تولید بخشید و جهش تولید در این مراکز عملیاتی شده است.

وی بیان‌ کرد: نزدیک به ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی تیران، رضوانشهر، عسگران و ناحیه صنعتی ورپشت با ظرفیت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی فعالیت دارند و در برخی از کارخانه‌ها کمبود نیروی انسانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون تسهیل شرایط صادراتی توسط دولت و تلاش سهامداران برای جذب مشتریان خارجی را در فعالیت برای بازارهای کشورهای دیگر مهم برشمرد و گفت: برخی از تولیدات کارخانه‌های شهرستان در توسعه زیرساخت‌های نفتی، کشتیرانی و بخش‌های مختلف صنعتی کشور و حوزه خلیج فارس حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برخی از کارخانه‌داران متقاضی توسعه شرکت‌های خود هستند، خاطرنشان ‌کرد: ۱۰ فعال صنعتی تقاضا توسعه شرکت خود را برای افزایش تولید اعلام کرده که فرآیند تامین نقدینگی و تامین دستگاه‌های آن ها در حال انجام است.

به گفته وی بررسی وضعیت صنعت و موانع پیش روی تولید در شهرستان با حمایت فرمانداری و سایر نهادهای خدمات‌رسان انجام و مشکلات خاص به کارگروه‌های تخصصی استانداری برای تحلیل و گره‌گشایی معرفی می‌شود که این اقدام در پیشگیری از تعطیلی مراکز صنعتی و کاهش چالش‌های شهرک های صنعتی موثر بوده است.

شهرستان تیران و کرون دارای سه شهرک و یک ناحیه صنعتی است و ۴۰۰ واحد صنعتی در این شهرک ها فعالیت دارند که شهرک صنعتی رضوانشهر به عنوان مرکز تخصصی سنگ مطرح است.

شهرک صنعتی شهر عسگران از توابع این شهرستان با تلاش بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

حدود ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اصفهان فعال است و با ۱۲ هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد. 

برچسب‌ها تیران وکرون شهرک صنعتی اصفهان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون شهرک صنعتی اصفهان صادرات غیر نفتی تیران وکرون شهرک صنعتی اصفهان صادرات غیر نفتی اخبار کنکور شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل