Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@23:55:59 GMT

کلاهبرداری 3 میلیاردی با چک های جعلی و سرقتی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۸۳۳

کلاهبرداری 3 میلیاردی با چک های جعلی و سرقتی

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با استفاده از چک های جعلی و سرقتی در شرق استان و برخی استان های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی، گفت: در پی مراجعه فردی اهل و ساکن یزد به پلیس آگاهی شهرستان "گلوگاه" و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری از وی در پوشش خرید کاشی و سرامیک با ارائه چک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی در تحقیقات از شاکی دریافتند، افرادی از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی با مال باخته در چندین نوبت اقدام به خرید کاشی و سرامیک به ارزش 8 میلیارد ریال با ارائه چک کردند که در زمان سررسید، چک ها فاقد موجودی بوده است.

سردار میرزایی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات طی تماس تلفنی با صاحب چک ها مشخص شد، چک ها سرقتی بوده و از داخل یک خودرو در تهران به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با دریافت این اطلاعات و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و استفاده از شگرد های خاص پلیسی، رد متهمان در شهرستان های بهشهر و گلوگاه شناسایی شد.

سردار میرزایی از دستگیری 3 متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خبر داد و افزود: در بازرسی از منازل و خودروی متهمان، اسناد، مدارک و چک های جعلی و مسروقه مرتبط با پرونده جعل و کلاهبرداری و خرید و فروش کاشی و سرامیک در سطح بسیار زیاد در شرق استان مازندران و استان گلستان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از شناسایی 4 مال باخته در این خصوص خبر داد و افزود: متهمان تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال کلاهبرداری در استان های "یزد، گلستان و تهران" به وقوع پیوسته که موضوع در دست بررسی است.

سردار میرزایی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: هر یک از متهمان با قرار وثیقه 10 میلیاردی روانه زندان شدند.

لینک کوتاه: asriran.com/003B9s

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلاهبرداری استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای کشف علمی وسایل نقلیه سرقتی، به صورت روزانه و مستمر اصالت خودرو و موتورسیکلت‌های سطح شهر یا توقیف شده را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این زمینه طی فروردین ماه امسال ماموران پلیس آگاهی با به کارگیری روش‌های علمی و تخصصی بر روی ارکان اصلی تعدادی از وسایل نقلیه در سطح معابر و تعدادی از پارکینگ‌های شهر کرمان، ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از استان‌های قم، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه وسایل سرقتی کشف شده پس از شناسایی مالکانشان در این ۴ استان به آنها تحویل خواهد شد، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی سارقان این وسایل نقلیه نیز تا حصول نتیجه و دستگیری سارقان و عاملان خرید و فروش آن ها انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • ماجرای قمه‌کشی در ارومیه
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو