Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:42:37 GMT

درخواست گروه‌های حامی کنترل تسلیحات از بایدن

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۹۱۸

درخواست گروه‌های حامی کنترل تسلیحات از بایدن

فعالان حامی کنترل تسلیحات از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواسته‌اند تا پیمان تسلیحاتی ایالات متحده با روسیه را به مدت ۵ سال دیگر و بدون پیش شرط تمدید کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گروه های حامی کنترل تسلیحات از جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا خواسته‌اند تا پیمان تسلیحاتی با روسیه را به مدت 5 سال دیگر تمدید کند تا زرادخانه تسلیحات هسته‌ای راهبردی محدود شود ولی برخی تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که رئیس جمهور منتخب آمریکا باید به دنبال یک محدوده زمانی کوتاه تر باشد تا اهرم فشار علیه مسکو را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، بایدن که قرار است 20 ژانویه رسما قدرت را در دست بگیرد، باید فورا درباره تمدید پیمان تسلیحاتی نیواستارت تصمیم گیری کند، پیمانی که 16 روز بعد از به قدرت رسیدن بایدن منقضی خواهد شد.

جو بایدن: ترامپ هنوز هیچ تماسی با من برقرار نکرده استرئیس جمهور چین به جو بایدن تبریک گفتدیدار اعضای تیم انتقالی بایدن با روسای نهادهای فدرال آمریکا

 

در صورت پایان اعتبار این پیمان، واشنگتن و مسکو برای استقرار تعداد نامحدودی از کلاهک های هسته‌ای راهبردی و موشک ها زیردریایی ها و بمب افکن ها، آزاد خواهند بود.

بیش از 20 گروه فعال مدنی حامی کنترل تسلیحات و محیط زیست با ارسال نامه‌ای برای تیم انتقالی بایدن نوشتند: همان طور که برای مقابله با تغییرات اقلیمی و شیوع ویروس کرونا نیاز به اقدامات فوری و چشمگیر است، رهبران آمریکا باید برای کاهش خطر ناشی از فاجعه هسته‌ای نیز اقدام فوری انجام دهند.

بسیاری از کارشناسان نگران آن هستند که با منقضی شدن اعتبار پیمان تسلیحاتی بین روسیه و آمریکا، بار دیگر رقابت برای توسعه و گسترش تسلیحات هسته‌ای افزایش یافته و تنش ها بین واشنگتن و مسکو تشدید شود. تنش ها بین آمریکا و روسیه پیش از این نیز به بدترین وضعیت خود از زمان جنگ سرد رسیده است.

تیم انتقالی بایدن هنوز حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده است. پیمان نیواستارت که از سال 2011 میلادی اجرایی شده است، با توافق طرفین قابل تمدید به مدت 5 سال خواهد بود.

گروه های حامی کنترل تسلیحات از بایدن خواسته‌اند تا فورا با تمدید 5 ساله این پیمان بدون پیش شرط موافقت کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش زیادی کرده است تا این پیمان را بدون پیش شرط به مدت 5 سال دیگر تمدید کند.

داریل کیمبال مدیر انجمن کنترل تسلیحات در این باره گفت: تمدید پیمان نیواستارت به مدت 5 سال، زمان لازم و کافی برای مذاکرات پیچیده بین آمریکا و روسیه را تامین خواهد کرد تا دو طرف به توافق جدیدی دست یابند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیمان تسلیحاتی مدت 5 سال هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است.
به گفته این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها همچنین درخواست‌های را مستقمیا و یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند.
عدم توفیق در موضوعات کاری، حس فریب خوردن از اپوزیسون خارج نشین و اختلافات و از هم گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است.

کد خبر 847550 برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم