Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@19:14:03 GMT

«بسیج» علیه کرونا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۹۴۶

بسیج همواره نشان داده در حساس‌ترین مواقع در میدان حاضر بوده و به کمک مردم آمده است. اکنون که کشور گرفتار ویروس منحوس کرونا شده بسیج هم اینبار پا در میدان عمل نهاده و فعالیت‌های فراوانی برای مقابله با کرونا انجام داده است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه خراسان نوشت: شاید تعریف جانشین رئیس سازمان بسیج کشور یکی از بهترین تعریف‌ها از بسیج باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار «محمد یزدی» در گفت و گویی بیان کرد: «هر که به کشور و مردم خدمت کند، بسیجی است.» و این تعریف وقتی ملموس‌تر می‌شود که نگاهی به تاریخچه فعالیت‌های بسیج از زمان دفاع مقدس تا کنون می‌اندازیم و خدمات بی شمار بسیج در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... را در کارنامه آن می‌بینیم. با مروری بر این کارنامه می‌بینیم که بسیج در بزنگاه‌های تاریخی همواره در میدان حاضر بوده و هرجا که لازم شده دست یاری اش به کمک کشور و مردم آمده است؛ از واکسیناسیون فلج‌اطفال و خانه سازی برای زلزله زدگان گرفته تا مددرساندن به گرفتاران در سیل و اقدامات ویژه در مقابله با بحران کرونا. امروز هم سعی داریم در آخرین روز هفته بسیج نگاهی اجمالی به گوشه‌ای از فعالیت‌های بسیج برای مقابله با کرونا بیندازیم که به کمک مردم آمده است.

وقتی همه خواب بودند، خیابان‌ها ضدعفونی می‌شد

شیوع این بیماری به یک باره در ماه‌های نخست مردم و مسئولان را شوکه کرده بود و با اعلام کارشناسان در همان ابتدا که باید با ضدعفونی کردن معابر و مسیر‌های تردد این ویروس را نابود کرد بسیجیان همچون گذشته که جان خود را برای دفاع از کیان کشور و حفظ امنیت فدا می‌کردند و با خطرپذیری به میدان می‌آمدند، این بار هم پا به عرصه مبارزه با این ویروس گذاشتند. در مرحله اول شیوع این بیماری با تمام ناشناخته بودنش بسیجی‌ها در میدان مبارزه ضدعفونی اماکن عمومی و معابر را برعهده گرفتند و خطرات مبتلا شدن را به جان خریدند تا هموطنان شان آرامش داشته باشند.

توزیع سبد ارزاق با رمز مواسات

چندی نگذشت که رمز فعالیت‌های بسیجیان تغییر کرد. بعد از این که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان با اشاره به مشکلاتی که به دلیل انتشار ویروس کرونا برای مردم پیش آمد، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتفاق بیفتد، خاطره خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت» و همین فرمایش‌های رهبری باعث شد بسیج با رمز مواسات و همدلی در میدان حاضر شود و حماسه‌ای دیگر از خود به جا بگذارد.

تولید و توزیع ماسک

بعد از این که اعلام شد برای مقابله با کرونا همه باید ماسک بزنند موجی از کمبود ماسک جهان را فرا گرفت و درست زمانی که کشور‌های جهان محموله‌های ماسک و اقلام بهداشتی را از هم به سرقت می‌بردند، بسیج برای تولید ماسک در کشور به کمک وزارت بهداشت آمد تا باز هم برگ زرین دیگری بر کارنامه اش اضافه کند و نتیجه همین تلاش‌ها باعث شد خیلی زود کمبود ماسک در کشور جبران شود و ماسک و اقلام بهداشتی رایگان به دست خانواده‌های بی بضاعت در حاشیه شهر‌ها و همچنین کودکان کار برسد.
 

حضور داوطلبانه در خط مقدم

یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج در دوران کرونا، حاضر شدن داوطلبانه در خط مقدم مبارزه با کرونا بود. بسیج برای این که به کادر درمان کمک کند داوطلبانه در بخش‌های مختلف از جمله، پزشکی، پرستاری، بهیاری و حتی نظافت اتاق بیماران کرونایی حضور پیدا کرد تا کمی از بار سنگین کادر درمان را به دوش بکشد، اما بسیجیان تنها در این خط فعال نبودند بلکه آن‌ها برای تغسیل و تدفین جان باختگان کرونایی هم حضوری فعال داشتند.

غربالگری و ...

در کنار آن چه گفته شد بسیج با حضور تیم‌های غربالگری در مبادی ورودی بعضی از استان‌ها و همچنین حضور جهادگران در طرح پایگاه محله و پایش سلامت عمومی برای کنترل کرونا فعالیت داشته اند همچنین با ایجاد نقاهتگاه‌های کوچک و متوسط برای پذیرش بیماران کرونایی، قبل از بستری و بعد از ترخیص از بیمارستان، خدمت دیگری برای کمک به مهار کرونا داشته اند.

گوشه‌ای از فعالیت‌های بسیج در دوران کرونا

جانشین رئیس سازمان بسیج کشور در گفت و گویی با «همشهری آنلاین» گوشه‌ای از فعالیت‌های بسیج را در دوره کرونا اعلام کرده که ما آن‌ها را تیتر وار برایتان نوشته ایم که کمی با فعالیت‌های بسیج برای کمک به مردم در مقابله با کرونا آشنا شوید.
 

۴۰ میلیون ماسک از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توسط بسیجیان تولید و توزیع شده است.

۱ میلیون بسته معیشتی در ۳ مرحله رزمایش کمک مؤمنانه از سوی بسیجیان توزیع شده است و قرار است یک میلیون بسته دیگر تا پایان سال توزیع شود.

۲ میلیون بسته بهداشتی و ۱۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار از سوی پایگاه‌های بسیج تهیه و در مناطق محروم توزیع شده است.

۱۱۰ دستگاه تبلت، ۸ دستگاه تلفن همراه هوشمند و ۲۲۰۰ بسته حمایت تحصیلی (نوشت‌افزار و...) بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

۵۰۰ هزار نفر از اقشار مستضعف در کمک مؤمنانه تحت پوشش قرار گرفتند.

۶ هزار پایگاه بسیج در محله‌ها در طرح رزمایش کمک مؤمنانه مشارکت داشته‌اند.

۵۰۰ پروژه عمرانی در تهران و ۵۰۰ پروژه خارج از تهران در مناطق محروم انجام شده است.

۳ کارگاه توانمندسازی اقتصاد مقاومتی توسط نیرو‌های بسیج راه‌اندازی شد.

۵۰۰ خانه افراد کم‌درآمد و نیازمند از سوی بسیجیان بازسازی و مرمت شده و ۲ هزار خانه دیگر تا پایان سال مرمت خواهد شد.

۱۱۰ میز خدمت با هدف ارائه خدمات مشاوره و معاینه صلواتی در مساجد محوری برپا شده است و بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها برای ارائه خدمات کارت ملی، شناسنامه و تلفن همراه اقدام به برپایی ۴۰ میز خدمت کرده‌اند.

۵۰۰ کارگاه مهارت‌افزایی و آموزش پیشگیری از اعتیاد در محله‌ها برپا شد.

۱۷ هزار بسته جهیزیه با کمک خیّران بین زوج‌های جوان نیازمند توزیع شد که هریک ۱۵ قلم کالای اساسی را دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید: تقویت روحیه بسیجی، نیاز همیشگی ملت و مسئولان برای پیشرفت و عبور از موانع است

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بسیج کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسیج کرونا فعالیت های بسیج مقابله با کرونا کمک مؤمنانه توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره خیزش اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در پارادوکسی قرار گرفته که هم می‌خواهد از رژیم صهیونیستی حمایت کند و آن را به عنوان امنیت ملی آمریکا تلقی کند و هم از سوی دیگر باید پاسخ نسل جدید آمریکا را که به دنبال آزادی و حقوق بشر و موضوعات دیگر هستند را بدهد.

وی افزود: این مسائل باعث شده تا آمریکا در یک بن‌بست سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی قرار گیرد و به نظر می‌رسد این جنبش دانشجویی که در آمریکا آغاز شده و حتی به کشور‌های دیگر امکان سرایتش وجود دارد، خاطرات جنبش دانشجویی ۱۹۳۰ و ۱۹۶۸ را تداعی می‌کند که توانست به دولت آمریکا فشار وارد کند تا در خصوص جنگ ویتنام تجدیدنظر داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر همین روند ادامه پیدا کند شاهد خواهیم بود به‌رغم سرکوبی که دولت آمریکا با مشت آهنین انجام می‌دهد، فروپاشی درونی در رابطه با لیبرال‌دموکراسی و حقوق بشر ادعایی رقم بخورد. دولت ایالات متحده آمریکا باید از میان گزینه‌هایی که وجود دارند یکی را انتخاب کند؛ یعنی یا به خواست ملت خود گوش فرادهد یا اینکه به خواست و مطالبه لابی صهیونیست که می‌خواهد آمریکا را در باتلاق بیشتر فرو ببرد، توجه کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه تجربه اثبات کرده هرگاه اساتید و بعد هم رسانه‌ها به یک جنبش دانشجویی می‌پیوندند، این اقدام قابل سرکوب نیست، گفت: هرچند ممکن است کمی شعله آن کمرنگ‌تر شود، اما آتش زیر خاکستری است که هرلحظه امکان شعله‌ور شدنش وجود دارد.  

وی بیان کرد: آقای بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت لابی صهیونیستی نیاز مبرم دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند آخرین گام حمایتی خود از صهیونیست‌ها را بردارد و دست به سرکوب دانشجویان بزند، اما اگر انتخابات تمام شود آقای بایدن شکست بخورد به نظر می‌رسد دولت بعدی چاره‌ای جز توجه به خواست اساتید، دانشجویان و نسل جدید آمریکا نخواهد داشت و حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد یا حداقل کمتر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره تأثیر خیزش دانشگاهیان آمریکا و امکان سرایت آن به دیگر نقاط دنیا بر پایان جنگ غزه و محاصره این منطقه گفت: تجربه اثبات کرده رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبند نیست و نسبت به سازمان ملل، قطعنامه‌ها و فشار‌های جهانی بی‌توجه است. آنها تصمیم دارند غزه را به یک سرزمین سوخته تبدیل و تمامی فلسطینی‌ها را به کوچ اجبار وادارند و سپس این منطقه را کاملاً تحت اشغال خود درآورند و در این مسیر از هیچ کس و هیچ چیز ترس و واهمه‌ای ندارند.  

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که صهیونیست‌ها به رفح حمله کنند که آن را آغاز کردند؛ بنابراین کشتن مردم و بی‌گناهان برای رژیم اشغالگر قدس هیچ کاری ندارد، اما آنچه که مهم بوده این است که امکان دارد با ادامه تجاوزات اسرائیل و حمله به رفح فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و حتی فلسطینیان مصر و اردن به مردم غزه بپیوندند و این به معنای درگیر شدن صهیونیست‌ها در چند جبهه خواهد بود که توان مقابله با آن را ندارد.

وی گفت: در این شرایط تنها راهی که وجود دارد، مقاومت و ایستادگی است و اگر دقت کرده باشید اکثر افرادی که در جنبش دانشجویان آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه و آلمان مشارکت دارند چفیه به گردن دارند و آن را به عنوان سمبل مقاومت می‌دانند، کاری که مقام معظم رهبری انجام می‌دهند و آن را نماد مقاومت می‌دانند. قبلاً می‌گفتند بسیج انگلیس و فرانسه دست به کار شده‌اند ولی امروز ظاهراً بسیج دانشجویی در آمریکا فعال شده و راه خود را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • بیداری جهانی علیه صهیونیست و اسرائیل
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده