Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-خبرگزاری رویترز ادعا کرده طبق سندی که از سوی یک منطقه تجاری دولتی منتشر شده، امارات عربی متحده صدور روادید جدید برای شهروندان ۱۳ کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران، سوریه و سومالی را متوقف کرده است. این خبرگزاری در ادامه ادعا کرده در این سند که برای شرکت‌های فعال در این منطقه فرستاده شده و به رویت این خبرگزاری هم رسیده، از بخشنامه‌ای مهاجرتی یاد شده که از ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این سند، درخواست‌های روادید اشتغال و بازدید برای شهروندان ۱۳ کشور از جمله افغانستان، لیبی و یمن تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است. این ممنوعیت روادید برای شهروندان الجزایر، کنیا، عراق، لبنان، پاکستان، تونس و ترکیه نیز اعمال می‌شود.

به گزارش رویترز، مشخص نشده که آیا استثنائاتی در این ممنوعیت وجود دارد یا خیر. به نوشته این خبرگزاری، مرجع هویت و تابعیت فدرال امارات عربی متحده به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این سند پاسخی نداده است.

در ادامه این گزارش، رویترز به نقل از یک منبع مطلع، این ممنوعیت را برای شهروندان افغانستانی، پاکستانی و چند کشور دیگر به طور موقت تایید کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، منبع مذکور نگفت که ملاحظات چنین تصمیمی چه بوده اما اعلام کرد انتظار می‌رود این ممنوعیت مدت کوتاهی برقرار باشد.

طبق این گزارش، هفته گذشته وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد امارات روند صدور روادید برای شهروندان این کشور و چند کشور دیگر را متوقف کرده است.

این وزارتخانه افزود: به دنبال اطلاعات درباره دلیل این تصمیم است و تصور می‌شود با همه‌گیری کرونا مرتبط باشد. اسلام‌آباد اعلام کرد کسانی که روادیدشان اعتبار دارد تحت‌تاثیر محدودیت‌های جدید قرار نگرفته‌اند و می‌توانند به امارات سفر کنند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برای شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد