Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «ما با تو سربلندیم» از انتشارات به‌نشر شامل مجموعه اشعاری در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که به بیان شخصیت و ویژگی‌های این مرد بزرگ برای نوجوانان می‌پردازد.

شهادت سردار دل‌ها رخدادی جان‌سوز و جان‌گداز بود. پس از شهادت سردار سلیمانی، نویسندگان و شعرا تلاش کردند این رخداد را از منظر هنری نگاه کنند و از این طریق به توصیف شخصیت و کردار و شهادت ایشان بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زبان هنر همواره پیشتاز است از این نظر که می‌تواند طیف وسیعی از افراد را مخاطب خود قرار دهد و با اقشار بیشتری ارتباط برقرار کند. در واقع، هرجا زبان منطق و عقل قاصر می‌شود، هنر وارد می‌شود و در میان همه هنرها، شعر جایگاه ویژه‌ای دارد. در این میان، زبان شعر گاه مخاطبی خاص را انتخاب می‌کند و این مخاطب ممکن است کودکان و نوجوانان باشند که درجه جامعه‌پذیری بسیار بیشتری دارند و نیاز است با زبانی نرم مفاهیم والا برای آنان نهادینه شود.
انتشارات آستان قدس رضوی در این زمینه بار دیگر پیشگام شده و تلاش کرده است شخصیت، زندگی و گفتمان شهید سلیمانی را با زبان شعر برای نوجوانان و کودکان نهادینه کند.
حاصل این تلاش، مجموعه شعری است با عنوان «ما با تو سربلندیم» که اینک روانه بازار نشر شده و در همین ابتدای امر، با استقبال خوبی حتی از سوی مخاطبان بزرگ‌سال روبه‌رو بوده است.

کودکان به دنبال الگو
سیداحمد میرزاده، معاون تولید به‌نشر، در این زمینه گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی کودکان و نوجوانان، روحیه قهرمان‌جویی و الگویابی است که هم‌زمان با رشد و شکل‌گیری هویت آن‌ها به وجود می‌آید. فرد در این دوران به دنبال الگویی است که آن را دوست داشته باشد و می‌کوشد هویت و شخصیت خود را با هویت آن الگو هماهنگ کند.
در این میان، اهمیت بسیاری دارد که این الگوسازی چگونه صورت گیرد زیرا گاه در پیش گرفتن مسیر نادرست در این زمینه ممکن است نتیجه‌ای معکوس به بار بیاورد.

ضرورت الگوسازی برای نوجوانان
میرزاده درباره چگونگی الگوسازی از شخصیت‌ها و قهرمانان ملی برای کودکان و نوجوانان افزود: باید به دو جنبه مهم در این امر توجه کرد. نخست انتخاب الگوست که باید درست انجام شود و دیگری چگونگی ارائه این الگو به مخاطب است. اگر ما نتوانیم الگوهای دینی و ملی را به‌خوبی به نوجوانان معرفی کنیم، آن‌ها به سراغ شخصیت‌ها و قهرمان‌های خیالی و فانتزی در انیمیشن‌های خارجی می‌روند.
در سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد نکته‌ای که معاون تولید به‌نشر به آن اشاره می‌کند بوده‌ایم. انتشارات آستان قدس رضوی با این رویکرد و در راستای پر کردن خلأ شکل‌گرفته در این زمینه، آستین همت بالا زده است.

ترسیم زندگی مدافع وطن
وی ادامه داد: زندگی سردار شهید سلیمانی، قابلیت الگوسازی و قهرمان‌سازی برای کودکان و نوجوانان را دارد و کتاب «ما با تو سربلندیم» سعی کرده است به جنبه‌هایی از زندگی این مدافع از وطن بپردازد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ارتباط سردار حاج قاسم سلیمانی با کودکان و توجهی که ایشان به آینده‌سازان کشور داشتند از جنبه‌های مهم این شخصیت عظیم‌الشأن است.
میرزاده تصریح کرد: این اثر شامل مجموعه اشعاری نوجوانانه در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی است که به کوشش حامد محقق و بابک نیک‌طلب گردآوری و چاپ شده است.
وی افزود: «خبرهای سرخ»، «در قصه‌ها»، «رسم خوبی»، «او همیشه هست»، «مانند تو مرد می‌شوم»، «چراغ آسمان»، «سردار دل‌ها»، «در راه تو»، «جاری‌تر از رود»، «غیرت همیشه برجاست»، «آفتاب تاریخ»، «تو لبخند درختی» و «شوق» عناوین برخی از اشعاری است که منیره هاشمی، مریم زارعی، مرضیه تاجری، حامد محقق، اسماعیل صوفی‌نژاد، محبوبه صمصام شریعت، طاهره اکرمی، سمیه قبادی، دادیار حامدی، اکرام‌السادات هاشمی‌پور، طیبه شامانی (طناز)، مهدی طراوتی ‌توانا، محمد عزیزی (نسیم) و سمیه تورجی در وصف حاج قاسم سلیمانی سروده‌اند.
وی افزود: «ما با تو سربلندیم» با تصویرگری خاص وحید خاتمی و طراح گرافیک سعید دین‌پناه در ۴۲ صفحه و قطع وزیری بیاضی در قالب کتاب‌های پروانه به همت به‌نشر منتشر شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتشارات به نشر کودکان و نوجوانان ما با تو سربلندیم حاج قاسم سلیمانی برای نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه امینی یکی از مجریان این برنامه تلویزیونی بود.
خانم فاطمه امینی مجری و بازیگر تلویزیون با حضور در استدیوی شبکه خبر گفت: اتفاقی که در مورد بازیگری وجود دارد این است که بتوانیم کاراکتر‌های (شخصیت های) مختلف را بازی کنیم، این مهم است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشی ولی به تنهایی کفایت نمی‌کند، من مدتی در نقش گلی دختری ۸ ساله بازی کردم و با اقبال خیلی خوب بچه‌ها هم مواجه شدم ­­ولی خواستم یک شخصیت کاملا متفاوت (خانم ۸۳ ساله ننه نقلی) ولی فانتزی­ (حتی در گریم هم فانتزی عمل می‌کنیم) تجربه کنم که شکر خدا توانستم این شخصیت را هم به خوبی بازی کنم.

وی در خصوص مهم‌ترین ویژگی اجرا برای کودکان گفت: در این اجرا‌ها خیلی حال خوب و صداقت وجود دارد، چون در دنیای واقعی در سن ۳۷ سال همه اتفاقات جدی و واقعی است ولی وقتی با کودکان جلو می‌رویم دنیا فانتزی و جذاب‌تر و شادتر است، عمیق شدن در دنیای فانتزی کودکان حس خیلی­ خوبی می‌دهد.

امینی در خصوص نزدیک شدن به دنیای کودکان هم افزود: من همه جا بچه‌ها را می‌بینم، اما خیلی وقت‌ها بازیگری، فقط بازیگری می‌کند ولی ممکن است که علاقه‌ای به ژانر کودک و دنیای بچه‌ها نداشته باشد ولی من دنیای بچه‌ها را خیلی دوست دارم و در خصوص کودکان خیلی مطالعه می‌کنم اغلب کتاب‌های روانشناسی کودکان را مطالعه کرده ام مخصوصا پادکست‌های صوتی در خصوص بچه‌ها را گوش می‌کنم و باید بگویم من بیشتر ازبازیگری­ روانشناسی کودکان کار می‌کنم.

وی ادامه داد: بیس صدای من­ که کودک است خیلی در ابتدای راه به من کمک کرد، اما ما در بازیگری بیان کار می‌کنیم وقتی من خانم‌های با سن‌های مختلف کار می‌کنم پس بایدبتوانم با صدای خودم کار کنم و با صدای خودم بازی کنم.

وی در خصوص سختی کار کردن با عروسک گفت: در هر کاری تکنیک لازم است وقتی تکنیک را بدانید دیگر سختی وجود ندارد و همه آن لذت است­، چون من عروسک نمی‌بینم و یک شخصیت واقعی میبینم.

امینی ادامه داد: از بین عروسک‌هایی که کارکردم عروسک «مل مل» برای من نوستالژی و خاطره است، چون حدود ۱۲ سال با هم کار کردیم­، اما عروسکی که خیلی با آن ارتباط خوب گرفتم عروسک «بزباش» بود وبعد عروسکی که امسال کنارش بودیم در عروسک خونه و قرار است در کنارش باشیم عروسک «گودرز» در عروسک خونه است.

وی درخصوص عروسک خونه گفت: «عروسک خونه» یک محصول مشترک بین سیمرغ و شبکه کودک است که قرار است ادامه داشته باشد و قرار نیست که فقط سالی یک بار باشد.

این مجری و بازیگر تلویزیون درپایان گفت: از بین شخصیت‌هایی که بازی کرده ام بیشتر به شخصیت گلی نزدیک بودم، و این شخصیت گاهی خودم هستم و گاهی دختر وجودم است و یک نقشی داشتم که شخصیت خارجی را بازی می‌کردم به اسم سیلوی که خانمی ۴۳ ساله بود که آن را هم دوست داشتم و من در کودکی از خانم خامنه که آن زمان که کودک بودم ­­مجری بودند خیلی ایشان را دوست داشتم و دارم و از ایشان تاثیر می‌گرفتم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی