Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس قانون معادن و برنامه ششم توسعه گردش مالی مربوط به شرکت های بزرگ باید به استان منتقل شود که برآورد می شود ۲۰ هزار میلیارد تومان سود خالص صنایع مس در سال جاری باشد.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز ششم آذرماه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: باید ظرفیت های قانونی احصاء و مواردی که عملیاتی نشده اعلام شود تا بدانیم کجای کار اشکال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتظار همکاری از شورای هماهنگی بانک ها، افزود: براساس قانون معادن و برنامه ششم توسعه گردش مالی مربوط به شرکت های بزرگ باید به استان منتقل شود که برآورد می شود ۲۰ هزار میلیارد تومان سود خالص صنایع مس در سال جاری باشد و گل گهر و شرکت های دیگر ۳۰ هزار میلیارد تومان سود خالص دارند.

پورابراهیمی تصریح کرد: اگر پنج برابر این عدد گردش مالی را برآورد کنیم، اعداد سنگینی در اقتصاد کشور است و شرکت ها مکلف هستند گردش مالی را به استان بیاروند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اصلاحات قوانین بیان کرد: از نیمه آذرماه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس می آید و دوستان باید نظرات خود را برای اصلاح قانون و گره گشائی از استان ارائه بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگ ترین فاینانس تاریخ اقتصاد ایران با مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون اقتصادی تامین و نتیجه آن ده ها پروژه شد، افزود: از استاندار کرمان درخواست داریم خط دوم انتقال آب از خلیج فارس را دنبال کند زیرا خط دوم زمان کوتاه تر و هزینه بسیار کمتری دارد و تونل انتقال آب نیز اجرائی شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت اشتغال و به کارگیری پیمانکاران برای اجرای خط دوم به کار گرفته شود و خوشبختانه با انتقال آب دغدغه ی عدم توسعه صنعتی رفع و محدودیت آب برطرف شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره استفاده از ظرفیت اوراق مالی بیان کرد: جلسات دبیرخانه را فعال کریم و از هفته آینده برنامه اجرایی برای عملیاتی کردن فرمایشات معظم له در موضوع دستور کار ابلاغی به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه می دهیم و استفاده از ظرفیت های مالی و اوراق بهادار در موضوع کسری بودجه می تواند عملیاتی شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به عملکرد خوب شرکت های بزرگ استان، مازاد درآمد مالیاتی ما حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تا پایان مهرماه امسال است که براساس قانون ۲۰ درصد آن سهم قانونی استان است که اگر به استان منتقل شود، مسکلات کسری بودجه را پوشش می دهد و به بودجه عمرانی کمک می کند که در پی آن رونق حوزه کسب و کار را می آورد.

وی در پایان بیان کرد: بزرگ ترین چالش ما در استان فضای کسب و کار است که براساس آخرین گزارش، وضعیت مطلوب نیست و در رتبه های مختلف دچار شرایط خاص هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی کرمان هزار میلیارد تومان گردش مالی سود خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان‌ها، بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر سیل خسارات قابل‌ توجهی به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان خراسان جنوبی وارد شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد. جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآوردهای اولیه خسارات سیل به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان خسارت از سیل را داشتند

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در سطح اکثر مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند، بیان کرد: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بندها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود. بر اساس گزارش‌های ارسالی، شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت را اعلام کرده  که این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

101 رشته قنات خراسان جنوبی در سیلاب آسیب دیدند

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خسارت به منابع آبی کشاورزی وارد آمده است اظهار داشت: طبق گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل به 101 رشته قنات، 11 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی، 337 راس دام سبک، 520 کیلومتر ایل راه، 110 کیلومتر جاده بین مزارع و 17 کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تأکید می‌شود که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

خسارت یک هزار میلیارد تومانی سیل به شهرستان زیرکوه

فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی، قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل وارد شده است.

محمدرضا غیرتی اظهار داشت: بعد از وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه برگزار شد و بلافاصله کار عمرانی در حوزه راه‌های مواصلاتی را آغاز کردیم. ترمیم شبکه‌های حیاتی از جمله آب، برق و گاز تاکنون آغاز شده است. تعدادی ماشین آلات سنگین نیاز است تا کار با جدیت جهت ترمیم راه‌های مواصلاتی این شهرستان انجام شود.

خسارت سیل به 30 قنات شهرستان زیرکوه

وی به موضوع قنوات آسیب دیده اشاره کرد و گفت: تاکنون 30 قنات آسیب دیده در شهرستان زیرکوه شناسایی شده و کار ترمیم قنوات را آغاز کردیم اما خسارت بسیار زیاد و گسترده است و در حال ارزیابی سایر مناطق هستیم. تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی و قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه برآورد شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • اعلام برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در زیرکوه
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟