Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مخازن متمرکز ذخیره‌سازی پارس جنوبی به ارزش ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲۲۰ میلیارد تومان امروز به دستور حسن روحانی رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسمی رسید.

تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی به‌منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی تعدادی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب معادل ۴ میلیون بشکه ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح شامل هشت دستگاه مخزن هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب به‌صورت سقف شناور و دو دستگاه مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سامانه‌های برق و ابزار دقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و بوستر‌های انتقال میعانات و پمپ‌های مربوط و ساختمان‌های صنعتی و اداری، ایجاد شده است.

این مخازن که هم‌اکنون راه‌اندازی شده‌اند، ظرفیت تامین خوراک روزانه ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از طریق ایستگاه‌های پمپاژ این پالایشگاه در ضلع غربی تاسیسات و نیز ارسال میعانات گازی به سمت گوی شناور (SPM) شماره ۱ و ۲ از طریق خطوط ۳۰ اینچ ورودی- خروجی تا سقف ۶۰۰ هزار بشکه در روز دارند.

بیشتر بخوانید

مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

این تاسیسات به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس و به همت پیمانکاران داخلی (شرکت ناردیس طرح‌های انرژی و شرکت ماشین‌سازی اراک) در محل سایت پارس یک، ساخته شده است.

سایت پارس یک با وسعت ۱۴ هزار هکتار شامل ۱۶ فاز فرآوری گاز (فاز‌های ۱ تا ۱۰ و فاز‌های ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۱)، ۱۵ مجتمع پتروشیمی و نیز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، صنایع مختلف مرتبط و صنایع نیمه‌سنگین است.

میعانات تولیدی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی واقع در سایت پارس یک با ۲ خط لوله ۳۰ اینچ به این تأسیسات منتقل می‌شود.

در پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز خوراک فرستاده شده به بنزین و دیگر محصولات با ارزش تبدیل می‌شود.

خوراک میعانات گازی پالایشگاه پارس شیراز و پتروشیمی نوری نیز از این مخازن تأمین می‌شود. این مخازن همچنین می‌توانند خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های سیراف را پس از تکمیل شدن تأمین کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میعانات گازی مخزن میعانات گازی پارس جنوبی وزارت نفت میعانات گازی ذخیره سازی پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد