Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران اظهارداشت: سال ١٨١٨ بود که مولی ویلیامز، زن آفریقایی-آمریکایی برای اولین بار ⁧آتشنشان⁩ شد، درست ۲۰۲ سال پیش، ولی سهم ایران از این حضور پرسابقه زنان در قامت ⁧آتش نشان⁩، اندک بوده و اغلب شکل و شمایل یک طرح جذاب، تا تصمیمى واقعى داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۴ سال پیش بود که در پی فراخوان آتش نشانی ⁧کرج⁩ اولین آتش نشانان زنِ خاورمیانه در این شهر مشغول به کار شدند، البته پس از گذراندن آزمون‌های سنگین علمی و عملی این موضوع محقق شد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پس از آن طرح‌های مشابه دیگری هم برای جذب آتش نشانان زن در دیگر شهرها اجرا شد، اما مانع بزرگ بر سر آتش نشان شدن بانوان، تعریف آتش نشانی به عنوان فعالیتى مردانه بوده؛ در حالی که این تنها یک تصوّر یک بُعدی است. به باور بسیاری از آتش نشانان باتجربه، همه عملیات های آتش نشانی، الزاماً خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از موارد آتش نشانان با حوادث خاص دیگری روبرو می شوند که ضرورت حضور یک آتش نشان زن را دوچندان می‌کند.

اعطا گفت: تا به امروز در تهران آتش نشانانِ زن بیشتر در مانورها و برنامه های نمایشی و حضور داشته اند، اما انتشار خبر جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران، خبر خوشی است که نوید شکسته شدن طلسم حضور بانوان تهرانی را در قامت آتش نشان و شرکت آنان را در عملیات‌ها می‌دهد.

به گزارش فارس، تاکنون زنان در عملیات‌های آتش نشانی حضور نداشته‌اند و آتش نشانان داوطلب هم به صورت پشتیبان بودند اما دو ماه پیش اعلام شد که قرار است تعدادی آتش‌نشان زن در شهرداری تهران استخدام شوند. مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران هم اخیرا اعلام کرد که تا آخر آذر جذب 16 آتش‌نشان زن در تهران آغاز می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اعطا سخنگوی شورای شهر آتشنشان شهرداری تهران آتش نشان زن آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تلاش‌ها و فعالیت‌های این سازمان در روز بارانی برای امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امشب، ۵ اردیبهشت با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی، همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، ۲۳ واحد عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره ای از محدوده‌ رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • طلسم پرسپولیس بعد از ۸ سال شکسته شد!
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه