Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی درباره علت نابسامانی قیمت مرغ با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها در ستاد تنظیم بازار، کمتر از یک هفته دیگر، مرغ به قیمت قبل باز می‌گردد، گفت: گزارشی که همکاران وزارت جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار دادند این بود که در مقطع مهر ماه جوجه ریزی به اندازه کافی انجام نشده است که دلایل خاص خود را دارد و باید از وزارت جهاد آن را جویا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی در آن مقطع باید ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می‌شد، گفت: این عدد به حدود ۹۰ میلیون قطعه رسید.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: نتیجه این گپی که به وجود آمد و جوجه ریزی انجام نشد، وضع فعلی بازار است.

وی افزود: فضای عمومی و روانی که در بازار وجود دارد، به این نابسامانی قیمت دامن می‌زند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: همکاران وزارت جهاد کشاورزی باید درباره برنامه این وزارتخانه در موضوع تولید گوشت مرغ در ماه‌های آینده توضیح دهند.

وی درباره اینکه چرا این مشکل همه ساله برای کالاهای مختلف اتفاق می‌افتد و کالایی کمیاب می‌شود افزود: همه این برنامه‌ها به روز، هفته و سال به ستاد تنظیم بازار داده می‌شود، اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز درد دل‌های خود را دارند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: بر اساس برنامه‌ای که به وزارت جهاد کشاورزی داده شد قرار بود که ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود، اما به علت اینکه واردات نهاده‌های دامی براساس برنامه و به علت مشکل تحریم‌ها، به کشور وارد نشد و در مقطعی که جوجه ریزی انجام شد واردات این نهاده‌ها، به موقع به کشور انجام نشد و مرغداران اطمینان نکردند که آن میزان جوجه ریزی را انجام دهند.

وی افزود: جوجه یک موجود زنده است و نیاز به غذا دارد و نمی‌تواند معطل نهاده‌ها بماند و باید به روز برای آن برنامه ریزی شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: به علت مشکلات تحریم‌ها، در آن مقطع به اندازه کافی ذرت و کنجاله وارد کشور نشد و میزان جوجه ریزی کاهش داشت که نتیجه آن این می‌شود که بعد از ۴۵ روز، ما با کسری تولید مواجه شدیم.

وی افزود: برنامه بعد از مهر ماه و قولی که وزارت جهاد به ستاد تنظیم بازار داده این است که میزان جوجه ریزی را افزایش داده است و امیدواریم این مشکل و وقفه‌ای که در تولید داشتیم، برطرف شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار، علت حضور نیافتن وزرا در جلسه عصر امروز کمیسیون کشاورزی مجلس را جلسه دولت بیان کرد و گفت: جلسات دولت از قبل با برنامه ریزی برگزار می‌شود و حضور نیافتن دو وزیر در هیأت دولت، کار پسندیده‌ای نیست لذا مجلس باید یک ساعتی را تنظیم می‌کرد که خارج از جلسه دولت باشد.

کد خبر 5081024

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت مرغ ستاد تنظیم بازار نهاده های دامی عباس قبادی ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت فولاد نهاده های دامی تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ بورس تهران قیمت یورو طرح ملی مسکن لایحه بودجه ۱۴۰۰ دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد

میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود.

برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات