Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی، در بخشنامه صادر شده از سوی مصطفی سالاری آمده است: اعزام بیماران سرپایی تنها در صورتی به مراکز درمانی شهرستان‌های دیگر صورت می‌گیرد که محقق شود خدمات تشخیصی‌- درمانی مورد نیاز یا پزشک متخصص‌/ فوق تخصص مربوطه در مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد شهرستان محل اعزام بیمار وجود ندارد و نوع بیماری به گونه‌ای است که تاخیر در درمان بیمار، عوارض و خطرات جانی درپی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بخشنامه تاکید شده است: همچنین باید خدمات تشخیصی‌- درمانی مورد نیاز در تعهد سازمان بوده و بیمار مشمول اعزام باشد، براین اساس، تمامی بیمه شدگان، مستمری بگیران بازنشسته، از کار افتادگان کلی، بازمانده و افراد تبعی آنان، واجد شرایط اعزام و مشمول دریافت هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، درخصوص خدمات تشخیصی و درمانی در تعهد سازمان هستند.

سالاری می‌افزاید: پس از مراجعه بیمار به مرکز درمانی ملکی، چنانچه بیمار نیاز به خدمات تشخیصی یا درمانی داشته باشد که ارائه آن در مراکز درمانی ملکی در سطح شهرستان امکان پذیر نباشد، بیمار با استفاده از امکان GIS سیستم اعزام، به نزدیکترین مرکز درمانی ملکی در شهرستان دیگر اعزام می‌شود.

همچنین به دنبال اعزام بیمار، اطلاعات و اسکن مدارک پزشکی بیمار در سیستم اعزام ثبت و به مرکز درمانی مقصد ارسال می‌شود. تاریخ نوبت اخذ شده نیز توسط مرکز درمانی مقصد که در سیستم اعزام ثبت شده، توسط مرکز درمانی اعزام کننده (مبدا) به بیمار اعلام می‌شود.

بر اساس این بخشنامه، وسیله نقلیه به منظور اعزام بیماران سرپایی وسائل نقلیه عمومی خواهد بود، مگر آنکه نوع بیماری به گونه‌ای باشد که به تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد/ شورای پزشکی، نیاز به استفاده از وسیله نقلیه سواری دربست، قطار یا هواپیما داشته باشند.

بیماران زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال در شرایط عمومی و بیماران با معلولیت‌های ذهنی و جسمی در شرایط تخصصی، نیاز به همراه دارند.

در خصوص اعزام و انتقال بیماران بستری نیز، بیمارستان‌های ملکی موظفند برای بیماران بیمه‌شده سازمان که در آن واحد بستری هستند و یا به واحد اورژانس مراجعه می‌کنند و نیاز به امکانات درمانی دارند که در بیمارستان مذکور موجود نیست، نسبت به اعزام و انتقال آنها اقدام کنند.

برهمین اساس بیمه شدگان مشاغل آزاد، مستمری بگیران اعم از بازنشستگان و از کارافتادگان کلی که مشمول پرداخت حق سرانه درمان هستند و بیمه شدگان شاغل در کارگاه‌های دارای قرارداد واگذاری درمان و تعهدات کوتاه مدت، مشمول این بخشنامه نیستند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی مصطفی سالاری ریاست سازمان تأمین اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی مصطفی سالاری ریاست سازمان تأمین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مصطفی سالاری ریاست سازمان تأمین اجتماعی اخبار کنکور خدمات تشخیصی اعزام بیمار درمانی ملکی مرکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از برقراری بیش از ۶۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تهران در یک هفته گذشته خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس تهران در یک هفته گذشته، گفت: از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مجموع ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شده که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته ۶۴ هزار و ۳۴۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شده است، گفت:‌ متاسفانه در این میان این تماس‌ها ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱ هزار و ۹۹۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است. همچنین اورژانس هوایی نیز چهار سورتی پرواز داشت که در پی آن چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟