Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند ر‌وز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و شمال غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و شمالی با بارش باران و برف همراه هستند و همچنین برای جزایر واقع در شمال خلیج‌فارس، بوشهر، خوزستان و ایلام رگبار، رعد‌وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه از اواسط امروز تا صبح روز جمعه فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود، ادامه داد: در استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، کهکیلویه‌وبویراحمد، شمال‌بوشهر،‌شرق‌‌خوزستان، جنوب‌لرستان،جنوب آذربایجان‌های‌غربی و شرقی، شمال زنجان، کردستان، غرب مازندران، گیلان و اردبیل بارش‌ها شدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر جمعه با خروج این سامانه از سمت شمال شرق میزان بارش‌ها در نوار شمالی کاهش می‌یابد، اظهار کرد: سامانه بارشی جدید از اوایل جمعه شب از جنوب غرب کشور وارد می‌شود که  ورود این سامانه موجب تداوم بارندگی در جنوب، جنوب غرب و مرکز کشور می‌گردد.

گودرزی با اشاره به اینکه تمرکز بارش‌ها اینبار درجنوب کشور است، افزود: در جزایر خلیج‌فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و اصفهان بارش‌ها شدیدتر پیش‌بینی می‌شود و تا اواسط هفته آتی این بارش‌ها با شدت و ضعف ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه هم دریای خزر و هم خلیج فارس امروز و فردا به شدت مواج و طوفانی هستند، بیان کرد: شدت بارش‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و این مناطق با بارش برف سنگین و به تبع آن تاخیر و یا لغو پرواز‌ها، لغزندگی جاده‌ها و معابر، کولاک برف و مه گرفتگی در جاده‌ها و گردنه‌ها همراه هستند و ارتفاع برف در این مناطق حدود ۳۰، ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است.

 این کارشناس سازمان هواشناسی متذکر شد: بارش‌های شدید، رگبار، رعد‌وبرق و تگرگ  امروز در نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، نیمه شمالی مرکزی، نیمه شمالی بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، قزوین، نوار غربی اصفهان و شمال شرق خوزستان رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این بارش‌ها موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب، سیلاب، لغزندگی معابر و آب‌گرفتگی جاده‌ها در این مناطق می‌شود، توضیح داد: آسمان تهران امروز ابری است و غبار صبحگاهی دارد و به تدریج در پایتخت بارش باران رخ می‌دهد، فردا از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود، اما در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه در تهران شاهد بارش باران و برف هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی هواشناسی کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز جمعه نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 849062 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • موج جدید بارش در شمال کشور/ تهران تا کی بارانی است؟
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات