Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در آستانه آغاز فصل سرما و همزمان با ورود سامانه بارشی به استان، اکیپ‌های راهداری در قابل 400 دستگاه انواع خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد خودروهای یاد شده 50 دستگاه از طریق بخش خصوصی استان تامین و امسال به این منظور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده با اشاره به  نزدیک به یک هزار و 100 نفر نیز از پرسنل تلاشگر حوزه راهداری نیز در آماده باش کامل برای انجام اقدامات لازم به هنگام نیاز هستند، گفت: اکیپ‌ها و نفرات یاد شده در 50 راهدارخانه ثابت مستقر در سطح استان و بین 20 تا 30 راهدارخانه سیار مستقر در روستاها، به انجام وظیفه و ارائه خدمات به هموطنان مشغول هستند.

وی از هموطنان خواست باتوجه به آغاز بارش‌ها از مسافرت‌های غیرضروری خودداری و در صورت نیاز مبرم به مسافرت‌های بین جاده‌ای از ایمن بودن خودروی خود، به همراه داشتن وسایل گرمایشی برای مواقع ضروری و مهم‌تر از همه زنجیر چرخ به عنوان اصلی‌ترین تجهیزات مسافرت‌های فصل سرما، اطمینان حاصل کنند.

کرونا ترمز تردد در جاده های آذربایجان‌شرقی را کشید

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از کاهش 15 درصدی تردد در جاده‌های استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شیوع بیمار کرونا و محدودیت‌های موجود، 15 درصد از حجم ترددهای جاده‌های استان در مقایسه با سال گذشته کاهش اتفاق افتاده است.

به گفته این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، 14 هزار کیلومتر در آذربایجان‌شرقی راه وجود دارد که 10 هزار کیلومتر آن راه روستای و 4 هزار کیلومتر باقی مانده شامل راههای اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه می‌باشد که  سهم استان از 96 هزار کیلومتر راه موجود در کشور 5.5 درصد است.

انتهای پیام/60014

منبع: فارس

کلیدواژه: حبیب الله سیاری آذربایجان محورهای مواصلاتی سامانه بارشی تبریز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز حمل و نقل آزاد راه بزرگراه راه اصلی راه فرعی زنجیر چرخ راهدارخانه آذربایجان شرقی هزار کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزاد راه‌های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف وحادثه خیز آزاد راهی و ۳ نقطه بزرگ راهی و ۲ نقطه نیز در راه‌های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.    وی خاطر نشان کرد: برای رفع یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محور‌های مواصلاتی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید انجام شد.    مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که ۱۰ عملیات در مسیر بزرگراهی و ۲ عملیات در مسیر راه اصلی بوده اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.   دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال، تعمیر و نصب شد.   وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلوی اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها طی سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی