Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا مختاری»روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به سابقه  واگن‌پارس اراک در تولید لوکوموتیو و تولید ۱۰۰ دستگاه از نوع آلستوم، در حوزه طراحی و ساخت خودروی جدید ریلی لوکوموتیو با سرعت بالا مشکل خاصی وجود ندارد. 

وی ادامه داد: خط تولید این لوکوموتیو از اواخر امسال فعال می‌شود و این خودروی ریلی با نیروی کشش بالا و قدرت چهار هزار اسب بخار با عنوان map۳۰ و براساس آخرین استانداردهای جهانی با ۶ محور و جدیدترین سیستم‌های کنترل و کشش طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک اظهار داشت: تولید این نوع لوکوموتیو در کنار  انواع واگن‌های باری و مسافری و مترو مسیر توسعه صنعت ریلی کشور را هموارتر کرده و نقش موثری در بالندگی اقتصادی و جهش تولید ایفا خواهد کرد. 

مختاری بیان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۱۰ رام واگن مترو نیز در شرکت واگن پارس اراک با مشارکت و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی مپنا قطعی شده که عملیات ساخت آن نیز در اسرع وقت آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید واگن‌های باری با ارزش افزوده پایین پاسخگوی هزینه‌های شرکت واگن پارس نیست و می‌بایست برای حفظ این واحد صنعتی مادرتخصصی ریلی، تولید واگن‌های مسافری، باری و لوکوموتیو به این واحد واگذار شود. 

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک افزود: با سرمایه‌گذاری‌های گروه صنعتی مپنا در واگن پارس انتظار است که این واحد ریلی در سال ۱۴۰۰ شرایط مطلوبی را تجربه کند.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی شرکت واگن سازی پارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی شرکت واگن سازی پارس اراک استان مرکزی شرکت واگن سازی پارس اخبار کنکور شرکت واگن پارس اراک واگن های باری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان (فیلم) واژگون شدن خودرو در حال سبقت در اثر حرکت عجیب یک راننده تریلی (فیلم) عاقبت وحشتناک سبقت غیرمجاز (فیلم)

دیگر خبرها

  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است