Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیما سادات لاری»  امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی افزود: متخصصان و مقام های ایرانی تاکنون مذاکراتی را (در مورد واکسن کرونا) با طرف روسی برگزار کرده اند و با تولیدکنندگان روسی واکسن کرونا همکاری می کنند و در زمان حاضر اسناد در این زمینه بررسی می شود.  

  وی خاطرنشان کرد که به دعوت طرف روسی، قرار است دیداری صورت گیرد و در این مورد برنامه ریزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت بهداشت، جزییاتب بیشتر در این زمینه که با کدام یک از تولید کنندگان واکسن کرونا در روسیه مذاکره می شود اعلام نکرد.   

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه مصاحبه با رسانه روسی خاطرنشان کرد که شرکت های ایرانی بزودی به آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان خواهند پرداخت.

سادات لاری گفت: در زمان حاضر چهار شرکت به امر تولید واکسن کرونا می پردازد. این شرکت ها سازمان بهداشت جهانی را از مراحل کار خود برای تولید واکسن کرونا مطلع کردند. به احتمال زیاد یک یا دو شرکت در آینده نزدیک به کار آزمایش واکسن بر افراد خواهد پرداخت.  

به گفته وی، ایران در سه راستا برای دسترسی به واکسن کرونا تلاش می کند که شامل بنیاد کواکس (COVAX)، همکاری با کشورهای دیگر و تولید کنندگان داخلی می شود.  

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه چندی پیش اعلام کرد که تهران مصمم به همکاری با مسکو در ساخت واکسن کووید-۱۹ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در مسکو، جلالی در نشست خبری در هولدینگ خبری «روسیا سگودنیا» در مسکو گفت: ایران و روسیه با یکدیگر در عرصه ساخت واکسن کرونا همکاری می کنند و در این مورد رایزنی ها جریان دارد.  

وی افزود: با «کریل دمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (سازمان مسئول تامین مالی طرح تولید واکسن کرونا در روسیه) گفت وگوهایی صورت گرفت و مقام‌های دو کشور نیز چند دور رایزنی در این خصوص انجام داده اند. ما اعلام کردیم که در عرصه تولید واکسن کرونا همکاری خواهیم کرد.  

 واکسن کرونا در روسیه به نام اسپوتنیک- وی دو ماه پیش به ثبت رسیده است و به شهرهای مختلف روسیه منتقل شده و واکسیناسیون با آن شروع شده است و واکسن دوم کرونا به نام اپی واک کرونا هم حدود یک ماه پیش ثبت شده است.

تولید انبوه این دو واکسن روسی کرونا آغاز شده است و در زمان حاضر هر دو واکسن مراحل نهایی آزمایش بر روی داوطلبان که شمار آنها ۴۰ هزار نفر اعلام شده است را می گذرانند.  

برچسب‌ها کرونا روسیه سیما سادات لاری ایران پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا روسیه سیما سادات لاری ایران کرونا روسیه سیما سادات لاری ایران اخبار کنکور واکسن کرونا همکاری تولید واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه

لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی به همراه ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران روز گذشته با محمد اله‌یاری فومنی مدیر عامل بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

علی قمصری نامزد دریافت جایزه جهانی براوو شد / اجرا با ارکستر سمفونیک مسکو

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی 2018، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و گفت: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک