Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:59:03 GMT

دستگیری متخلف حرفه ای زنده گیری پرندگان وحشی 

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۱۵۱۵

دستگیری متخلف حرفه ای زنده گیری پرندگان وحشی 

مطهره قریشی گفت:  متخلف حرفه ای زنده گیری پرندگان وحشی به همراه لاشه یک راس شکار چهارپا از نوع کل و بز وحشی در شهرستان جیرفت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «فرزانه قریشی» گفت: متخلف حرفه ای زنده گیری پرندگان وحشی به همراه لاشه یک راس شکار چهارپا از نوع کل و بز وحشی در شهرستان جیرفت  شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!








 

 

 




رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از تحقیقات و بررسی در خصوص زنده گیری پرندگان وحشی و شکار حیوانات وحشی در منطقه مسکون بخش جبالبارز شمالی و اختفا پرندگان و لاشه های شکار با اخذ نیابت قضایی از دادستان شهرستان، از منزل این شکارچی متخلف بازدید کردند.


 

 

 







وی بیان کرد: در این بازرسی، لاشه یک راس ۴ پا از نوع کل و بز وحشی، ۲ قطعه کبک، ۱۲ قطعه پرنده سهره زنده گیری شده و انواع تله ها و قفسه های پرندگان کشف و ضبط شده و مراتب پس از تنظیم صورت جلسه تخلف برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.




 

 

 





قریشی با بیان این مطلب که پرندگان زنده گیری شده سهره به طبیعت بازگردانده شدند، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال ، هر قطعه کبک ۳ میلیون ریال و هر قطعه سهره ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.






 

 





رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ادامه داد: این مبلغ صرفا در ازای ضرر و زیان وارده به محیط زیست بوده و علاوه بر این متهم در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از ۳ ماه تا ۳ سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت به جزای نقدی از ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال محکوم می شود.


 








وی در خاتمه از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست تا در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی‌رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: شکارچی دستگیری شکارچی متخلف شکار زنده گیری پرندگان وحشی حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت یک راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)