Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:30:33 GMT

سردرگمی قیمت لبنیات محلی در یزد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۲۰۵

سردرگمی قیمت لبنیات محلی در یزد

گروه استان‌ها - نایب رئیس اتحادیه لبنیات استان یزد گفت: اگر نهاده دامی به دامداران داده شود قیمت لبنیات کاهش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در یزد, چند سالی است هر روز بر سر قیمتِ یک ماده غذایی جنجالی در بازارِ مواد غذایی برپا می‌شود، گاهی قرعه به نام پیاز و گوجه‌فرنگی است، گاهی شکر, گوشت, برنج و اینبار قرعه به نام شیر محلی افتاده تا ببیند در این بازار شلوغ قرار است با چه قیمتی معامله شود و بر سر خوان مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیر محلی ماده که نه گاو آن در خارج تولید می‌شود و نه شیر آن از خارج می‌آید و تنها بخشی از غذایش به نام نهاده دامی توسط دولت در اختیار دامداران قرار می‌گیرد; آن هم این روزها بر سر مقدار و قیمتش جلسه‌ها تشکیل می‌شود تا نکند خدایی نکرده کلاهی بر سر طرفین خرید و فروش, صادرات, دولت و دلالِ نهاده دامی برود که بررسی خود این نهاد دامی قصه جداگانه و دراز است.

تنها مردم و مغازه‌داران هستند که یکی به امید خریدی مناسب راهی بازار می‌شود و دیگری مشتاق خریداری است تا کالایش را بفروشد ولی هر دو با گرانی و تغییر قیمت مداومِ مواد لبنی روبه‌رو شده و دست خالی سفره‌روزی خود را به امید گشایشی در آینده می‌بندد.

علیرضا صیادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در یزد اظهار داشت: برای تعیین قیمت شیر و لبنیات محلی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار پاسخگو هستند.

وی گفت: به ما اعلام شده که تا هفته آینده در مورد قیمت لبنیات محلی تصمیمات کشوری گرفته می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه لبنیات استان تشریح کرد: همه سردرگم هستیم تا ببینیم اگر نهاده دامی به دامداران داده می‌شود قیمت‌ها کاهش یابد و اگر نه نرخ ثابتی را به ما اعلام کنند چرا که نه نرخ ثابت‌داریم, نه کسی قیمتی اعلام کرده و نه می‌توانیم بازرسی داشته باشیم.

دلایل افزایش قیمت‌ و آشفته‌بازار لبنیات چیست؟/ وقتی "شیر" هم چندنرخی به مردم عرضه می‌شود +فیلمکاهش شدید مصرف گوشت، برنج و لبنیات در خانواده‌ بیکارشدگان ناشی از کرونابازار شیر؛ شیر تو شیرتر از همیشه/مردم خراسان جنوبی ناراضی از قیمت لبنیات و تولیدکنندگان در حال ورشکستگیعدم تامین نهاده‌های کشاورزی توسط مسئولان کار دست تولیدکننده داد/ لبنیات مجدداً گران شد

وی با اشاره به اینکه قیمت شیر و لبنیات شرکتی با مجوزی که شرکت‌ها از سازمان صمت دارند مشخص است, بیان کرد: تنها باید یک قیمت پایه برای شیر و لبنیات محلی به ما داده شود تا بدانیم شیر محلی را با چه قیمتی از دامدار بخریم و با چه قیمتی بفروشیم.

یکی از شهروندان یزدی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در یزد گفت: تنها در طول یک هفته گذشته, قیمت شیر را یکبار کیلویی 7 هزار تومان و بار دوم کیلویی 12 هزار تومان خریداری کرده است.

وی افزود: واقعا در تعجب هستیم که چرا باید مسئولان اینگونه عمل کنند و هر بار افزایش قیمت چشمگیر در یک ماده غذایی داشته باشیم, تا چه زمانی قرار است توپ گرانی‌های ناگهانی را به زمین دیگری بیاندازند و هر بار دلیل مشکلات را افزایش قیمت نهاده دامی, مشکل صادرات یا دلایل دیگر بیان کنند.

این شهروند یزدی تصریح کرد: مشخص است که برخی مشکلات جامعه را خود مسئولان آگاهانه دامن می‌زنند چرا که می‌خواهند نارضایتی مردم از کشور و نظام و رهبری بیشتر شود.

وی افزود: این مسئولان فراموش کردند که ما سختی‌هایی مانند دوران جنگ تحمیلی را با همین نظام و کشور پشت سر گذاشتیم و هرگز قرار نیست بی‌تعهدی و بی‌مسئولیتی خودشان را به پای نظام و رهبری بگذاریم.

یکی از دامداران یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برای هر گاو تنها 600 گرم نهاده دامی به او داده می‌شود، با این روش کار کردن چاره‌ای جز گران فروختن ندارد.

این دامدار افزود: مگر خود مسئولان مواد لبنی مصرف نمی‌کنند و گرانی‌ها را نمی‌بینند و یا اینکه حقوقشان آنقدر بالا است که این افزایش قیمت‌ها به چشمشان نمی‌آید.

وی بیان کرد: واقعا انتظار داریم دولت از ما حمایت کند تا بتوانیم محصولاتمان را با قیمت مناسب‌تر به بازار عرضه کنیم زیرا ما هم دوست داریم خرید و فروش کنیم و چرخ کارمان به خوبی بچرخد.

گشت در این بازار‌ها و فروشگاه‌های پر نعمت و با این دل پر درد مردم از دامدار گرفته تا مغازه‌دار و خریدار, تنها یک نکته را یادآوری می‌کند که به کجا چنین شتابان؟! نسیم از مسئول پرسید.

انتهای پیام/‌784/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنیات محلی قیمت لبنیات افزایش قیمت نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟