Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه فرا رسیدن هفتم آذر ماه سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه‌ی موشک انداز «پیکان» که به عنوان «روز نیروی دریایی ارتش» نامگذاری شده است، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده نیروی هوایی ارتش  و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش طی پیام های جداگانه‌ای، روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای نخست جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش در اجرای مأموریت باز نگهداشتن خطوط مواصلاتی دریایی خودی و بستن خطوط مواصلات دریایی دشمن در منطقه ای به طول تقریبی ۴۰۰ کیلومتر و به عرض ۵۰ کیلومتر، از شمالی ترین نقطه خلیج فارس تا محدوده عملیاتی نیروی رزمی ۴۲۱ در منطقه دوم دریایی بوشهر با استفاده از بالگردهای هوادریا، ناوچه‌های موشک انداز پیکان و جوشن، تیم عملیات ویژه، یدک کش دلیر و جنگنده های  نیروی  هوایی ارتش در عملیاتی به نام «مروارید» توانست تعداد ۱۲ فروند از شناورهای نیروی دریایی عراق منهدم و به ۳ فروند از آنها خسارات و صدمات کلی وارد کند. همچنین تعداد ۱۱ فروند از هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی دشمن سرنگون شده و ده‌ها تن از نیروهای دشمن کشته، زخمی و یا اسیر شدند.

در پی این عملیات، علاوه بر قطع صدور نفت از طریق پایانه های نفتی البکر و الامیه، بر اثر انهدام بخش اعظم توان دریایی عراق، سیادت دریایی ایران در منطقه خلیج فارس به طور کامل تحقق یافت و بنادر و جزایر و تاسیسات ایران تا پایان جنگ توسط یکان های سطحی دریایی دشمن مورد تهدید قرار نگرفت. در مقابل در تمام این مدت راه های مواصلات دریایی دشمن مسدود گردید و هیچ کشتی تجاری و نفتکش نتوانست به ساحل و بنادر آن تردد نماید.

به‌دنبال انهدام ناوچه پیکان در این عملیات، امام خمینی(ره) به مناسبت رشادت ها و دلاور مردی های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی، هفتم آذر ماه به نام «روز نیروی دریایی ارتش» نام گذاری شده است.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1459909

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه روز نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر / زیرنویس فارسی
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است