Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@13:50:12 GMT

پاسخ به سوالات متقاضیان بسته جدید معیشتی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۴۱۶

پاسخ به سوالات متقاضیان بسته جدید معیشتی

روابط عمومی وزارت رفاه درباره برخی از سوالات و ابهامات حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌های شدیدکرونایی پاسخ داد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: به دنبال ارسال سئوالات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های گروهی درباره چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌های شدید کرونایی، پاسخ  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به این سؤالات به شرح زیر است:

آیا  افرادی که یارانه بگیر هستند ولی بسته معیشتی را دریافت نمی‌کنند  و حقوق ثابت و بیمه نیز ندارند مشمول دریافت این بسته می‌شوند؟

خیر، بسته جدید یارانه معیشتی فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که بسته حمایت  معیشتی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند، مشمول دریافت بسته حمایتی یارانه می‌شوند؟

خیر، این بسته به افرادی تعلق می‌گیرد که اولاً درآمد ثابتی نداشته باشند ، دوم متقاضی وام یک میلیون تومانی  کرونایی در ابتدای سال بوده باشند ، سوم اینکه دریافت کننده بسته حمایت معیشتی باشند.

چرا بسته جدید  یارانه معیشتی به تمام یارانه بگیران تعلق نمی‌گیرد؟

وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی صرفاً مجری سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه است.

اگر کسی وام یک میلیونی را درخواست کند آیا مشمول دریافت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی نیز می‌شود؟

بله ، افراد مشمول بسته جدید معیشتی ، یکصد هزار تومان بابت هر یک از اعضای خانواده در چهار ماه پایانی سال و همچنین  وام یک میلیون تومان را نیز دریافت می‌کنند. این افراد در مجموع 29 میلیون و 700 هزار نفر هستند.

تا چه زمان امکان تقاضای دریافت وام یک میلیون تومانی بسته یارانه معیشتی وجود دارد؟

از تاریخ چهارم تا یازدهم آذرماه به مدت یک هفته

چرا در برخی از موارد  امکان ارسال کد ملی،  به سرشماره 6369 وجود ندارد؟

تنظیمات برخی از گوشی‌های تلفن همراه به گونه‌ای است که نیازمند اضافه کردن 98+ قبل از  6369 هستند.در واقع در این گوشی‌ها ارسال پیامک به صورت986369 + خواهد بود.

من یک کارگر باربر هستم و حقوق ثابت ندارم آیا مشمول دریافت این بسته جدید حمایتی می‌شوم؟

هر فردی که حقوق ثابت نداشته باشد و در فهرست معیشتی بگیران است و در فهرست اول سال حضور داشته باشد مشمول دریافت این بسته می‌شود.

آیا این بسته معیشتی به اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی که دارای پرداخت بیمه هستند تعلق می‌گیرد؟

اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر  غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته  نمی‌شود .به زبان دیگر، تمامی بیمه شدگان تأمین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند.

چگونه می‌توان پیگیری کرد که آیا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک‌های ارسالی را دریافت کرده است ؟

همان‌طور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره بسته  جدید حمایت  معیشتی اعلام شد،  به افرادی که مشمول دریافت این بسته هستند  به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها: یارانه معیشتی ، وزارت تعاون ، وام کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KqI

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یارانه معیشتی وزارت تعاون وام کرونا کار و رفاه اجتماعی یارانه معیشتی وام یک میلیون وزارت تعاون بسته جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان در پاسخ به حمله‌ای سیاسی و رسانه‌ای علیه این کشور که مدعی است «اتحادیه اروپا به لبنان رشوه داده تا پناهجویان سوری را در خاکش نگه دارد»، بیانیه‌ای در رد این ادعا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه در بیروت بسته‌ کمک‌های مالی برای لبنان به ارزش یک میلیارد یورو را که از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود، اعلام کرد.

میقاتی گفت: صحبت درباره رشوه اروپا به لبنان برای ماندن آوارگاه (پناهجویان) در خاک این کشور نادرست است، این هدیه کاملا بی‌قید و شرط است و بر اساس روال‌های پذیرش هدایا، از سوی لبنان تایید شده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان در ادامه نیز تاکید کرد: بسته کمک‌های اتحادیه اروپا کمکی بدون قید و شرط منحصرا برای لبنان و مردم آن بوده و شامل بخش‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و فقیرترین خانواده‌ها است.

او همچنین توضیح داد: بسته کمک‌های مالی اروپا شامل کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی امنیت عمومی و نیروهای امنیت داخلی برای کنترل مرزهای زمینی می‌شود و هرآنچه بر خلاف این گفته می‌شود، سخنی پوچ و اتهام‌های سیاسی نادرست است.

این مسوول لبنانی در پایان بر عزم کابینه‌ این کشور برای اجرای قوانین در تمامی بخش‌های این کشور تاکید کرد و گفت: هر فردی که به شکل غیرقانونی اقامت داشته باشد، از کشور اخراج خواهد شد و در مورد این مساله غیرقابل انکار است و دستورات اجرای اقدامات لازم به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان ۱.۸ میلیون تن است که طبق برآوردهای لبنان، اسامی حدود ۸۸۰ هزار تن از آنها توسط کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید