Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:10:37 GMT

برف و باران اصفهان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۷۶۸

برف و باران اصفهان را فرا می‌گیرد

حجت‌اله علی‌عسگریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه ناپایدار بارشی از امروز به استان اصفهان و فعالیت آن تا اوایل روز دوشنبه است.

 کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان وضعیت جوی قسمتی ابری، مه‌آلود، افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران و احتمال رعد و برق در غرب و جنوب و به تدریج و با شدت کمتر در بقیه مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی علاوه بر مه‌آلودگی پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی نیز وجود دارد گفت: این سامانه تا اوایل روز دوشنبه در استان اصفهان فعال خواهد بود.

علی‌عسگریان با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه امروز در مناطق غرب، جنوب استان اصفهان و سپس از روز شنبه تا اواخر یکشنبه و علاوه بر مناطق ذکر شده در سایر مناطق استان خواهد بود، بیان کرد: در این مناطق آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای نیز انتظار می‌رود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه در طول روز افت محسوس دما خواهیم داشت، عنوان کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۴ درجه افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: جاری شدن روان آب و شکل‌گیری سیلاب محلى، آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع، کولاک برف و مه گرفتگی در جاده‌ها و گردنه‌ها و کاهش دما در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان با تأکید بر اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات به ویژه در بخش‌های غربی و جنوبی استان، استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و تجهیز رانندگان به وسایل زمستانی در محورهای مواصلاتی، خروج دام‌ها از مراتع به ویژه در غرب و جنوب، مدیریت مصرف سوخت، در نظر گرفتن تمهیدات لازم کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای اصفهان ۱۷ و کمینه آن ۲ درجه سانتی‌گراد است گفت: گرم‌ترین نقطه استان اصفهان خوروبیابانک با ۱۹ درجه و بوئین میان‌دشت با منفی 3 درجه سردترین نقطه استان است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوای اصفهان جاری شدن سیلاب بارش شدید باران استان اصفهان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش باران در روز‌های اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی شده است.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • ورود سامانه جدید بارشی از عصر امروز به مرکزی/ وزش باد شدت می گیرد
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است