Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اوایل هفته جاری گزارشی با عنوان "حریم پل خواجو اصفهان در کمند ساخت و سازهای غیرقانونی" را تهیه و روی خروجی این رسانه ملی انتشار داده است.

به گزارش جماران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان روز پنجشنبه در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از آنکه شهرداری به  مکاتبات ما در خصوص ارائه مستندات لازم پاسخ نداد و مالک همچنان به ساخت و ساز در حریم این پل تاریخی  ادامه می داد، مجبور به اقدام قضایی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 فریدون اللهیاری افزود: مطلع شدیم ساخت و ساز خلاف ضوابط ارتفاعی حریم پل خواجو  و طرح تفضیلی شهر اصفهان انجام گرفته است که یگان حفاظت این نهاد به محل مراجعه و از مالک مستندات لازم  را درخواست کرد، همچنین در این خصوص با شهرداری منطقه مکاتبات لازم انجام شد که در این زمینه توضیحات و مستندات را ارائه بدهند، اما پاسخی داده نشد.

به گفته اللهیاری مکاتبه مجدد اداره میراث فرهنگی اصفهان با شهرداری  بی نتیجه بود و با اینکه یگان حفاظت برای مدتی ساخت و ساز را متوقف کرده اما مالک متخلف به ساخت و ساز ادامه داده است.

وی یادآور شد: هنوز هیچ اطلاعاتی در پاسخ به مکاتبات ما از سوی شهرداری و مالک ساخت و ساز مورد نظر داده نشده ولی آنچه که مسلم است، ساختمان از ضوابط تخطی کرده است.

وی تصریح کرد: در موارد اینچنینی و در بافت تاریخی همیشه تاکید ما این بوده است که از میراث فرهنگی استعلام گرفته شود اما گاهی وقت‌ها  کم لطفی‌هایی می‌شود و استعلامی از ما گرفته نمی‌شود و تازه وقتی اتفاقی رخ می‌دهد متوجه تخطی می شویم.

وی اضافه کرد: وقتی استعلام صورت بگیرد، میراث فرهنگی تمام ضوابط  را به دستگاهی که اقدام به صدور مجوز و اعلام می کند، نگاه ما همکاری بیشتر دستگاه‌ها است و  امیدواریم با بهتر شدن همکاری‌ها، این موارد بوجود نیاید چرا که این اقدامات آسیب زا  و غیرقابل جبران است.

اخبار مرتبط نماهای ساختمانی غیر استاندارد ارومیه تخریب 114 ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرج آزادسازی 13 هزار متر مربع از زمین های کشاورزی ورامین تخریب 67 ساخت و ساز غیرمجاز در خراسان جنوبی مسیر تردد سی‌وسه پل و دهانه‌های پل خواجو در اصفهان مسدود شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 ساخت و ساز غیرمجاز پل خواجو حریم پل خواجو پل خواجو اصفهان میراث فرهنگی اصفهان ساخت و ساز غیرقانونی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 میراث فرهنگی ساخت و ساز پل خواجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در وزارت فرهنگ گفت: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و د رآن جلسه هم تأکید شد که  کارها بدون یک روز توقف تا اتمام پروژه جلو برود.

وی خطاب به خبرنگار آنا گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟