Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با تاکید برآنکه به سمت ساماندهی محلات حاشیه‌ای شهر کرمان گام برمی‌داریم، تصریح کرد: اراده و آمادگی اجتماعی لازم برای ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان وجود دارد و سعی می‌کنیم از یک یا دو هفته آینده به صورت موضوعی مشکلات آنها را بررسی خواهیم کرد اما باید مدنظر داشت که این حاشیه‌ها طی چند دهه شکل گرفته‌اند و با یک سال یا یک تصمیم این مشکل حل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "علی زینی‌وند" عصر امروز ششم آذرماه در حاشیه بازدید از محله شهرک صنعتی یکی از حاشیه‌های شهر کرمان گفت: شهر کرمان چند محله حاشیه‌ای دارد و باید مدنظر داشت که حاشیه‌ها مسایل و مشکلات جدی دارند که برای رفع معضلات و مشکلات آنها نیاز به همکاری همه دستگاه و نهادهای دولتی و خصوصی بویژه NGOها داریم.

وی به تبیین اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل حاشیه‌های شهر کرمان پرداخت و بیان کرد: ورود همه دستگاه‌ها از جمله؛ دستگاه قضا، فرمانداری، دفاتر تسهیل‌گری و ... برای رفع مشکلات حاشیه‌های شهر کرمان یک اقدام پسندیده و خوبی است و اکنون یک شناخت و دسته بندی نسبی از محلات حاشیه‌ای شهر کرمان وجود دارد و برای هر محله فرمانداری پیشنهاداتی دارد.

استاندار کرمان افزود: هر یک از این محلات اقتضای خاص خودشان دارند و باید موضوعی برای رفع مشکلات آنها تصمیم‌گیری شود و مقرر شد برای هر محله جلساتی جداگانه تشکیل و به صورت موضوعی به بررسی مسایل آنها پرداخت و در نهایت تدبیری برای رفع معضلات، مشکلات و آسیب‌های حاشیه‌ها اندیشیده شود.

وی با تاکید برآنکه به سمت ساماندهی محلات حاشیه‌ای شهر کرمان گام برمی‌داریم، تصریح کرد: اراده و آمادگی اجتماعی لازم برای ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان وجود دارد و سعی می‌کنیم از یک یا دو هفته آینده به صورت موضوعی مشکلات آنها را بررسی خواهیم کرد اما باید مدنظر داشت که این حاشیه‌ها طی چند دهه شکل گرفته‌اند و با یک سال یا یک تصمیم این مشکل حل نمی‌شود.

زینی‌وند بیان کرد: به دنبال این هستیم که حاشیه‌های شهر کرمان طی فرایند چند ساله سامان دهیم اما این مهم نیاز به اعتبارات ملی، حضور خیرین، ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، همکاری شهرداری و ... دارد ولی هماهنگی‌های اولیه را ظرف مدت کوتاهی انجام خواهیم داد تا هر چه سریعتر مشکلات حاشیه‌ای شهر کرمان مرتفع شود.

وی با بیان این مطلب که حریم شهر کرمان مشخص است، تصریح کرد: طرح تفضیلی جدید شهر در دست مطالعه است و این طرح فرصت بسیار مناسبی در اختیار ما قرار خواهد داد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات خوبی در طول سال‌های اخیر به عنوان مراحل اولیه در بخش زیرساخت فراهم شده و هماهنگی‌های لازم با وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته تا کنون درباره حاشیه شهر کرمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به استقرار دستگاه قضا در این محله حاشیه‌ای شهر برای صیانت از حقوق بیت‌المال و حل مشکلات مردم منطقه، تصریح کرد: از اعتبارات بازآفرینی شهری می‌توان برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مشکلات هر یک از حاشیه‌های شهر کرمان را از یکدیگری متفاوت دانست و اظهار کرد: حاشیه‌های شهر کرمان جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در خود جای داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان حاشيه نشيني شهر کرمان وجود برای ساماندهی حاشیه حاشیه های شهر کرمان حاشیه ای شهر کرمان مشکلات آنها حاشیه ها برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان

اسماعیل تیموری گفت: طرح چهارشنبه‌های اجتماعی با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و با حمایت مدیریت شهری و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از امروز در محلات (جامی، شهریار، حافظ، خیام و کیانشهر) گرگان آغاز شد.

او افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، فردی، حقوقی و ... که دسترسی مردم به آن‌ها سخت است و همچنین برگزاری کارگاه‌های متعدد در حوزه آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های مربوط به چهارشنبه‌های اجتماعی است.

تیموری ادامه داد: ایجاد غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی و همچنین برگزاری جشن هزار نفری از دیگر برنامه‌های چهارشنبه‌های اجتماعی است.

او گفت: چهارشنبه‌های اجتماعی در قالب ۴۶ محله و در ۱۲ مرحله تا پایان سال برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان