Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا هستند و بنابراین توصیه ما به این افراد این است که در صورت ابتلا به فشار خون یا دیابت از پزشک‌ خود بخواهند تا در صورت تحت کنترل بودن بیماری، مقدار داروهای مورد نیازشان را به مدت سه تا شش ماه تجویز کند تا کمتر مجبور به مراجعه به پزشک باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ضروری است که مبتلایان به دیابت در صورت استفاده از انسولین روزانه، حداقل چهار نوبت قند خون‌ خود را اندازه‌گیری کنند و توصیه می‌شود در صورتی که بیماری این افراد به خوبی تحت کنترل است، فاصله مراجعه به پزشک را بیشتر کنند.

داروهایی که نباید بدون تجویز پزشک مصرف کرد

لاری ادامه داد: افراد در صورت ابتلا به فشار خون بدون تجویز پزشک از داروهایی که فشار خون را بالا می‌برد، مانند ناپروکسن، پروفن، ایندومتاسین و... استفاده نکنند. همچنین ضروری است بیمارانی که از داروهای درمان سرطان یا بیماری‌های مغزی و کورتون استفاده می‌کنند، فشار خون‌ خود را هر دو هفته یکبار یا حداکثر به صورت ماهانه اندازه‌گیری و کنترل کنند.

 سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درباره نحوه انتقال بیماری کرونا گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته ریز قطرات و افشانه‌های ویروس کووید۱۹ نه تنها از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن بلکه با تنفس فرد آلوده به فضای اطراف پرتاب و در محیط‌های فاقد تهویه مناسب برای ساعت‌ها در هوا باقی می‌ماند.

انتقال کرونا هنگام صحبت کردن فرد مبتلا

لاری ادامه داد: هنگام صحبت کردن بیمار مبتلا به کرونا، افشانه‌های حاوی ویروس که اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از ریز قطرات دارند سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند که سرعت انتشار این افشانه‌ها با بلند صحبت کردن فرد مبتلا تا ۵۰ برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از طرفی طبق آخرین یافته‌های علمی ریزقطرات در چند ثانیه و در فاصله حداکثر ۲ متری فرد مبتلا سقوط می‌کنند ولی افشانه‌های حاوی ویروس مسافت بیش از دو متر را طی می‌کنند و در محیط‌های سرپوشیده فاقد تهویه مناسب ساعت‌ها در هوا معلق می‌مانند و موجب بیمار شدن اطرافیان بیمار می‌شوند.

خطر افزایش ابتلا به کرونا در محیط های بسته به ویژه در زمستان

لاری ادامه داد: با فرارسیدن ایام سرد سال و بسته بودن در ‌ها و پنجره‌ها در اماکن سر بسته یکی از نگرانی‌های ما و همکارانمان  تهویه نامناسب هوا در محیط‌های سربسته است که این امر می‌تواند قدرت انتقال ویروس را به شکل تصاعدی افزایش دهد.

 سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:  درخواست ما از همه هموطنان کشور این است که از حضور در فضاهای سربسته و اماکن پرتجمع پرهیز کنند و در صورت حضور در این اماکن از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری تا دو متر را رعایت کنند و از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی به طور جد خودداری شود.

بیشتر بخوانید

عواملی که فرد را «سوپر انتقال دهنده» کووید ۱۹ می‌کند

امکان آلودگی به ویروس کرونا در چه اماکنی بیشتر است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افشانه ها صحبت کردن فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های گذشته انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه در مناطق مختلف مازندران حاشیه ساز شد واین مساله ابتدا در شهرستان چالوس در غرب مازندران مشکلاتی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

پدیده انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه به دلیل مشکلات فراروی نظیر افزایش هزینه‌های فراروی و تأخیر در پرداخت مطالبات در مناطق مختلف از جمله مازندران به یک معضل تبدیل شده است.

در شهرستان جویبار نیز هفت نیز در سیستم پزشک خانواده فعالیت داشتند و پنج نفر امسال از فعالیت در این حوزه انصراف خود را اعلام کردند.

سیده الهام عقیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار در گفت وگو با خبرنگار مهر از انصراف پنج پزشک خانواده شهری از فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سیستم دولتی هفت بزشک مشغول به فعالیت بودند و در سال گذشته دو پزشک از سیستم خصوصی در شهرستان جویبار از ادامه فعالیت خود منصرف شدند.

وی با اعلام اینکه ۵ پزشک انصرافی از اول خرداد ماه از سیستم خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها یک پزشک خانواده شهری دارای قرارداد با ما باقی مانده و مشکل اصلی این پزشکان بحث مطالبات آنان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تنها مربوط به این شهرستان نبوده و در جلسه‌ای که با حضور معاونت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده پزشکان خانواده شهری استان برگزار شد شرایط بحرانی شهرستان به سمع و نظر آنان رسیده است.

عقیلی با اشاره به اینکه ۲ پزشک انصرافی در سال‌جاری به دلایل مشکلات شخصی از ادامه فعالیت انصراف داده اند، گفت: سرانه پزشک خانواده شهری در سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است اما به گفته این پزشکان با توجه به دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه مطب و پرسنل این افزایش در آمدی برای آنان به صرفه نخواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار بیان کرد: بعد از انصراف دو پزشک در سال گذشته نتوانستیم جایگزینی برای ِ آنان داشته باشیم چرا که متقاضی در این بخش وجود نداشته است و افزایش متقاضی برای دیگر پزشکان شرایط رسیدگی درمانی را سخت خواهد کرد.

کد خبر 6088272

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!