Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:50:16 GMT

بارش برف پاییزی چهره سقز را زمستانی کرد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۵۵۱۲

بارش برف پاییزی چهره سقز را زمستانی کرد

به گزارش ایرنا، موج بارش‌ها از صبح پنجشنبه آغاز شده و همچنان بصورت بارش شدید برف ادامه دارد که جدا از کوه‌های اطراف، شهر هم بطور کامل سفیدپوش شده است.

تردد وسایل نقلیه در محورهای سقز - دیواندره، سقز - بانه و  سقز - بوکان بخاطر بارش برف، مه غلیظ و لغزندگی به کندی انجام می‌شود لذا پلیس راه از مردم خواسته اگر قصد مسافرت دارند حتما ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ، هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا در جاده گرفتار کولاک برف نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه بارشی از عصر چهارشنبه در آسمان استان کردستان مستقر شده و در این مدت بیشترین میزان بارش برف در گردنه خان (محور سقز - بانه) و دیواندره - سقز (محدوده زرینه) گزارش شده است.

با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی بارش برف و باران تا صبح دوشنبه هفته آینده ادامه دارد لذا رانندگان باید قبل از سفر برای کسب اطلاعات راه‌ها از طریق پیامک، تماس تلفنی و سایت اینترنتی و نرم افزار موبایلی با سامانه ۱۴۱ ارتباط بگیرند.

آماده‌باش ۱۲ اکیپ کاری برای برف‌روبی معابر سقز

دبیر ستاد بحران شهرداری سقز از آماده باش ستاد عملیات زمستانی خبر داد و گفت: نمک پاشی و برف روبی معابر و شریان های اصلی شهر با ۱۲ اکیپ کاری آغاز شده است.

اهون اردلان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، ستاد عملیات زمستانی شهرداری در حالت آماده باش است.

وی اضافه کرد: نمک پاشی معابر و شریان های صعب العبور و پرخطر با ۱۲ اکیپ کاری، با توجه به ادامه بارش ها، برودت هوا و جلوگیری از یخ زدگی  در حال انجام است.

اردلان از شهروندان خواست که حین بارش برف همکاری لازم با نیروها و اکیپ های برف روب شهرداری جهت تسریع در خدمت رسانی را داشته باشند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف پاییز سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف پاییز سقز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف پاییز سقز اخبار کنکور بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از صدور هشدار سطح نارنجی بارش‌های سیل‌آسا در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارش باران افزایش ناپایداری جوی نیاز به مراقبت ویژه است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به هشدار سطح نارنجی بارش‌های سیل‌آسا در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر، اظهار داشت: اثر مخاطره بارش تگرگ، بارش شدید باران همراه با وزش باد، جاری شدن روان آب، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، صاعقه و خسارت به بخش کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر توجه به جلوگیری از حوادث و خسارت احتمالی توصیه کرد: کشاورزان محصولات برداشت شده در فضای باز به مناطق سرپوشیده منتقل کنند.

وی عدم انجام آبیاری مزارع به‌دلیل وقوع بارندگی و برای جلوگیری از خوابیدگی مزارع آماده برداشت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی یک ضرورت است.

توکلی بر بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و بارش تاکید کرد و افزود: عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌های نگهداری دام مورد توجه قرار گرفته شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش را از دیگر توصیه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به وقوع بارش‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

توکلی عایق‌بندی و محافظت از کندوهای عسل در مقابل بارش، عدم تردد ماشین‌آلات کشاورزی روی مزارع را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان ، دامداران و عشایر با توجه به شرایط بارندگی پیشِ‌رو به توصیه‌ها توجه ویژه کنند.

وی ادامه داد: بارش باران در استان بوشهر تا آخر هفته جاری ادامه دارد.

در همین راستا مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج خلیج فارس، هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر صادر شد.

فرج‌الله شکوهی‌پور با بیان اینکه تا آخر هفته جاری هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده است افزود: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا خلیج فارس تا 2.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه جدید بارش باران در استان بوشهر اضافه کرد: افزایش ناپایداری ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • جهاد آسفالت معابر شهر کرمان شروع شد
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز