Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:41:06 GMT

نتانیاهو از احتمال انتخابات زودهنگام خبر داد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۶۱۳۶

نتانیاهو از احتمال انتخابات زودهنگام خبر داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت عدم همکاری حزب آبی و سفید، برگزاری انتخابات زودهنگام اجتناب ناپذیر است.

به گزارش مشرق به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتیکه حزب آبی و سفید به زودی مصالحه نکنند، گریزی از انتخابات زودهنگام نخواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت اگر از حزب آبی و سفید رویکرد متفاوتی را شاهد باشیم و آن‌ها به جای اینکه همانند یک دولت درون دولتی دیگر عمل کنند، شروع به همکاری کنند، ما می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ارتش اسرائیل هم از سفر نتانیاهو به عربستان اطلاع نداشت

نتانیاهو افزود اگر این اتفاق نیفتد، متاسفانه این امر به انتخابات منجر می‌شود. ترجیح من اینست که متحد شویم و به دنبال ایجاد صلح، تهیه واکسن و کمک به اقتصادمان باشیم.

حزب آبی و سفید در واکنش به اظهارات نتانیاهو اعلام کرد: این نتانیاهو است که به دلایل سیاسی توافق‌ها را نقض می‌کند، از انتصابات جلوگیری می‌کند و تصویب بودجه را به مدت دو ماه معلق کرده است. به همین دلیل همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم نتانیاهو را مسئول انتخاباتی می‌دانند که انتظار می‌رود با اختلافات بسیار برگزار شود. آن‌ها حقیقت را می‌دانند. اگر قرار نبود او محاکمه شود، اکنون بودجه تصویب شده بود.

یک منبع نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد کنست احتمالا چهارشنبه آینده لایحه‌ای را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام تصویب خواهد کرد. روز گذشته نیز ایذار شای، وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی به شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد حزب آبی و سفید انحلال کنست را در روزهای آتی در دست بررسی قرار می‌دهد.

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند. کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شد.

در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی تا ۲۳ دسامبر (۳ دی) به توافقی درباره بودجه نرسند، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

اختلافات در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده و نتانیاهو و گانتس هر کدام منتظر فرصتی برای بیرون کردن رقیب از میدان هستند. به نظر می‌رسد آشفتگی سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی به زودی صهیونیست‌ها را به پای صندوق‌های رای بکشاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بنیامین نتانیاهو حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی جروزالم پست انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی حزب آبی و سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد

شبکه الجزیره گزارش داد که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را تهدید کرده است.

بن گویر در تازه‌ترین سخنان خود گفته است: من از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیأت مذاکره کننده به قاهره استقبال می‌کنم.

وی در ادامه افزود: ما خواهان دستیابی به یک توافق غیر مسئولانه نیستیم و طرفدار حمله به رفح هستیم.

این وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امیدوارم نتانیاهو به تعهدات خود که طی هفته گذشته قول آنها را به من داد پایبند باشد، چرا که به خوبی می‌داند تاوان عدم پایبندی به این تعهدات چیست!

در همین راستا وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان بن گویر تصریح کرد: سیاست‌هایی که وزیر امنیت داخلی به ضرر نتانیاهو دنبال می‌کند ذلت بار بوده و به امنیت ما لطمه وارد می‌کند.

اسحاق بریک، ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در توییتی نوشت: نتانیاهو این روزها به خوبی می‌داند که در جبهه‌های جنگ چه می‌گذرد و همچنین می‌داند که ادامه این روند منجر به فروپاشی تل آویو از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: حتی اگر حماس و حزب‌الله دقیقاً همانطور که امروز می‌جنگند، بدون غافلگیری نظامی ادامه دهند، کابینه فرو خواهد پاشید. نتانیاهو به خوبی می‌داند که ما طی بیست سال گذشته در یک وضعیت بن بست نظامی قرار داشته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد