Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه های رژیم صهیونیستی از جمله رادیو ارتش اسرائیل در هفته جاری فاش کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز یکشنبه همزمان با حضور «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان مخفیانه به این کشور رفت و  با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار و گفت و گو کرد.

آنطور که رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، دیدار نتانیاهو  با ولیعهد سعودی در حضور وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مقام های عربستانی از جمله «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه این کشور با وجود گزارش‌های متعدد رسانه‌ ای این دیدار را تکذیب کردند در مقابل نتانیاهو از ارائه توضیح در این زمینه خودداری کرد که به باور تحلیلگران این سکوت به نوعی بیانگر تایید سفر وی به عربستان و ملاقات با بن سلمان است.

خبرگزاری «العهد نیوز» عراق امروز در گزارشی در این باره نوشت:  دیدار اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در شهر نیوم در ساحل شمال غربی عربستان، سومین دیدار در نوع خود بود.

این گزارش افزود: اطلاعات موثق نشان می دهد که مسئولان امنیتی اسرائیلی و سعودی از این محل برای دیدارهای دائمی خود استفاده می کنند تا درباره همه مسائل مربوط به ایران، سوریه و حزب الله با هم بحث و گفت وگو کنند.

براساس این گزارش، نتانیاهو قبل از اینکه اخیرا برای سومین بار با بن سلمان در حضور «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کند، دو بار با او دیدار کرده بود. به گفته برخی منابع، دیدار اخیر در شهر نیوم اضطراری و به درخواست بن سلمان برای آگاهی از موضع کابینه اسرائیل درباره اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه و غرامت های سنگین قربانیان ۱۱ سپتامبر بود. دستگاه قضایی آمریکا رژیم سعودی را مکلف به پرداخت این غرامت به خاطر مسئولیت کامل در عملیات ۱۱ سپتامبر دانسته است زیرا به عقیده دادگاه، مسئولان رسمی سعودی و عضو خاندان حاکم در عربستان و در صدر آنها «بندر بن سلطان» از این عملیات حمایت مالی کرده اند.

براساس این گزارش، بن سلمان به پمپئو و نتانیاهو در این دیدار گفت: هرکاری برای شما کردیم. تاکید می کنم هرکاری. شما را در مسئله امنیت یهودیان یاری کردیم و اولین کسی بودیم که در برابر خطر ایران در کنار شما ایستادیم. دیگر چه می خواهید؟

بن سلمان افزود: ما دیگر چیزی برای شما جز صلح و عادی سازی روابط نداریم؛ درحالی که دولت جدید آمریکا ما را تهدید می کند. ایرانی ها احساس می کنند که شرایطشان بهتر است و آینده ما از نظر آنها شبیه آینده آقای ترامپ است.

بن سلمان خطاب به پمپئو گفت: "دولت کنونی شما در این چند هفته باقی مانده چه کاری می تواند انجام دهد؟ صراحتا ما از اظهارات آقای بایدن نگرانیم و درصورت بازگشت او به توافق هسته ای با ایران، این امر عملا بر مسیر صلح بین عربستان و اسرائیل تاثیر منفی خواهد گذاشت".

این گزارش افزود: نتانیاهو  نیز در مقابل به بن سلمان وعده داد که دموکرات ها را قانع کند که عربستان در دوره ملک سلمان و ولیعهدش از بهترین شرکا و هم پیمانان بوده اند. پمپئو نیز به بن سلمان وعده داد که حزب جمهوری خواه از حمایت از آنها دست نخواهد کشید و آنها هرکاری که در توان داشته باشند، برای حفظ بهترین دوست اسرائیل بکار خواهند بست.

براساس این گزارش، آینده بن سلمان نیز از دیگر محورهای گفت وگوها در این دیدار  بوده است.

برچسب‌ها محمد بن ‌سلمان مایک پمپئو بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان مایک پمپئو بنیامین نتانیاهو محمد بن سلمان مایک پمپئو بنیامین نتانیاهو اخبار کنکور بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!

به گزارش همشهری آنلاین تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشورهای اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848922 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم