Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، غلامرضا رضایی در این زمینه اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری چند جانبه دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا و دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد شد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای توسعه پایدار منطقه مکران، دانشگاه دفاع عالی امنیت ملی، دانشگاه سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس نیروی زمینی در جنوب شرق کشور، با تشکیل کارگروه توسعه اقتصادی پایدار و بومی مکران، پس از چند جلسه در سطح مدیران در دانشگاه سیستان و بلوچستان به این نتیجه رسیدند که این کارگروه با توجه به ظرفیت‌های موجود، ماموریت‌های مختلفی را در قالب تفاهم‌نامه به ثمر برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دستورات لازم جهت تشکیل کارگروه های مربوطه در سطوح مختلف در بین اعضای هیات علمی صادر شده و با استفاده از تمامی ظرفیت های علمی استان و منطقه در راستای مفاد تفاهم نامه گام‌های جدی و استواری برداشته شده است.

 

دکتر رضایی بیان کرد: از جمله این ماموریت‌ها همکاری در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه مکران با هدف محرومیت زدایی و انتقال سرمایه‌های مادی و معنوی استان در احداث صنایع با فناوری‌های اولویت‌دار و پایدار، ایجاد کانون علمی پژوهشی و فناوری برای دستیابی به دانش فنی بومی برای توسعه منطقه مکران، تربیت و تامین  نیروی متخصص و توانمند بومی برای پاسخ به نیاز طرح‌های صنعتی از میان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان در اولویت اول، اجرای دوره‌های تخصصی کوتاه مدت مهارتی مورد نیاز، تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های اقتصادی و صنعتی است.

این مسؤول با بیان اینکه قریب 200 طرح بزرگ قرار است با مشارکت مردمی در منطقه مکران در حوزه های مختلف انجام پذیرد، گفت: در این تفاهم نامه بر محوریت علمی و اجرایی و نقش حیاتی دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید شده است.

 

ماده یکم، موضوعات و موارد تفاهم‌نامه:

۱. همکاری و مشارکت همه جانبه در ایجاد کانون علمی و نوآوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان و منطقه برای دستیابی به دانش فنی و تبیین استانداردهای بومی فناوری‌های توسعه پایدار در منطقه.

۲. همکاری و برنامه‌ریزی در جهت تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص ماهر و توانمند بومی در رده‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد نیاز طرح‌های صنعتی از میان دانشجویان بومی استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت پودمانی برای همکاران در طرح‌های صنعتی.

۳. همکاری در تهیه نقشه راه برای طراحی و ساخت زنجیره‌ای از صنایع و زیرساخت‌های اساسی آنها برای تولید فرآورده‌های اولویت‌دار مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی.

۴. همکاری در جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی و حمایت از نیروهای متخصص بومی دارای طرح‌های نوآورانه و فناورانه جهت توسعه اقتصادی منطقه با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد.

۵. همکاری در بکارگیری مشاوران فرهنگی در مراکز نوآوری اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان و ترویج تفکر علم و فناوری، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی بین اقشار مختلف جامعه.

۶. همکاری، مشارکت و ایجاد مراکز آزمایشگاهی، پژوهش و فناوری به منظور رفع مشکلات و تخصصی و پیدا کردن راهکارهای اقتصادی و باصرفه در بالاترین سطح علمی جهان و ارائه استانداردهای جدید به مراکز علمی.

ماده دوم، نحوه اجرای تفاهم‌نامه:

به منظور دستیابی به اهداف و موضوعات قید شده در ماده یکم، کمیته اجرایی مشترکی متشکل از نماینده دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا و دانشگاه سیستان و بلوچستان تشکیل و در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان مستقر و برنامه‌ریزی و اجرای مواد تفاهم‌نامه را بر عهده خواهد داشت.

 

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان تفاهم نامه غلامرضا رضایی قرارگاه منطقه ای قدس دانشگاه سیستان و بلوچستان توسعه اقتصادی منطقه مکران تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان

زادشکوریان گفت: تفاهم نامه همکاری  بین دانشگاه مراغه و گرجستان در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

زادشکوریان افزود: در این تفاهم نامه اساتید دو دانشگاه از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌های همدیگر و امکانات دو دانشگاه برای انجام فعالیت‌های آموزشی و علمی بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: استادان و دانشجویان این ۲ دانشگاه می‌توانند از امکانات تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، ارتباطات بین المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق بر اساس مقرارت وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و همکاری در زمینه توسعه اهداف آموزشی بهرمند شوند.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری