Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان افراد غیرسیگاری بزرگسال را که هیچ بیماری مغزی، قلبی، عروقی یا تنفسی مشخصی نداشتند، را تحت مطالعه قرار دادند. آنها ۱۸ شرکت کننده را در دو آزمایش جداگانه آزمایش کردند: یک گروه کاکائو غنی از فلاوانول دریافت کردند و گروه دیگر کاکائو فرآوری شده با مقادیر بسیار پایین فلاوانول مصرف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود ۲ ساعت بعد از مصرف کاکائو، شرکت کنندگان هوای حاوی ۵ درصد دی اکسیدکربن استنشاق کردند که ۱۰ برابر میزان دی اکسیدکربن استاندارد موجود در هواست. این شیوه یک روش استاندارد برای تعیین عملکرد عروق خونی مغز است.
«گبریل کراتون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایلینوی آمریکا، در این باره می‌گوید: «معمولا بدن از طریق افزایش جریان خون به مغز به این شرایط واکنش نشان می‌دهد که باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به مغز و حذف دی اکسیدکربن بیشتر از مغز می‌شود.»
سپس محققان با استفاده از شیوه اسپکتروسکوپی، اکسیژن رسانی در قشر پیشانی مغز را اندازه گیری کردند. این منطقه از مغز نقش مهمی در برنامه ریزی، تنظیم رفتار و تصمیم گیری دارد.
محققان دریافتند اکثر شرکت کنندگان پس از مصرف فلاوانول های کاکائو، واکنش اکسیژن رسانی مغزی قوی‌تر و سریع‌تری داشتند.
به گفته کراتون، «میزان اکسیژن رسانی درگروه دریافت کننده فلاوانول زیاد در مقایسه با گروه دریافت کننده فلاوانول کمتر، بیش از سه برابر بیشتر بود و واکنش اکسیژن رسانی حدود یک دقیقه سریع‌تر بود.»
همچنین محققان مشاهده کردند عملکرد شرکت کنندگان در اکثر تست‌های چالشی بهتر بود و گروه دریافت کنده فلاوانول، در حل مسائل ۱۱ درصد سریع‌تر بودند.
محققان معتقدند فلاوانول ها در طول انجام تکالیف شناختی بسیار مفید هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کاکائو فلاوانول مغز اکسیژن رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

برای آگاهی از دیگر مزایای ورزش «شنا» و تأثیر آن بر بدن و هم‌چنین بهبود قوای جنسی، «بهترین ورزش برای بدن کدام است؟» را بخوانید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901344 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد