Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@14:17:52 GMT

فرانسه: استقلال قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسیم

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۵۶۲

ساعت 24-سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت، با وجود قطعنامه سنای ملی این کشور استقلال منطقه خودمختار قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سنای فرانسه روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد و بر اساس آن، از دولت پاریس خواسته تا قره باغ را به رسمیت بشناسد. در این قطعنامه که بیشتر ماهیت توصیه‌ای دارد، هم ارمنستان و هم قره باغ مورد ستایش قرار گرفته و در عین حال، از جمهوری آذربایجان انتقاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه گفته است: در جریان بحث های صورت گرفته در سنای ملی پیش از رای گیری، "ژان بپتیست لوموین"، وزیر گردشگری فرانسه یادآور شد که موضع فرانسه در این مساله به چه صورت است و گفت، فرانسه استقلال منطقه خودمختار قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی همچنین تاکید کرد، فرانسه به عنوان یکی از روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا باید به دنبال یک سازش سیاسی برای این درگیری‌ها در قره باغ باشد که شامل گفتگو در وضعیت آتی قره باغ می‌شود.

به گفته وی، نتایج این گفتگوها را نمی‌توان از قبل به صورت یکجانبه تعیین کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز گفت: امروز، ما باید بر تضمین بازگشت امن افراد بی خانمان و آوارگانی که در نتیجه این چند هفته درگیری از خانه و کاشانه خود دور افتاده اند، تمرکز کنیم. وزیر خارجه نیز در صحبت‌هایش برای سنا بر این مساله تایید کرده بود که هیچ کشوری قره باغ را تاکنون به رسمیت نشناخته است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قره باغ را به رسمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم