Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:45:59 GMT

ماجرای قزوین بزرگ‌تر می‌شود چه بود؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۹۸۱۲

ماجرای قزوین بزرگ‌تر می‌شود چه بود؟

گروه استان‌ها ـ معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: از ۱۰۰ هکتار زمینی که قرار است در شمال اتوبان قزوین ـ زنجان به مساحت شهر قزوین اضافه شود، فقط ۳۰ درصد آن مسکونی می‌شود و بقیه مختص اجرای پروژه‌های گردشگری است. - اخبار استانها -

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین در تکمیل خبری با عنوان «قزوین بزرگ‌تر می‌شود» که روز 21 آبان‌ماه گذشته در خبرگزاری تسنیم منتشر شد، اظهار داشت: با وجود اینکه وزیر راه و شهرسازی با کلیات الحاق 100 هکتار زمین دولتی به محدوده شهر قزوین از شمال آن موافقت کرده، از 100 هکتار زمینی که قرار است در شمال اتوبان قزوین-زنجان به مساحت شهر قزوین اضافه شود، فقط 30 درصد آن مسکونی می‌شود و بقیه مختص اجرای پروژه‌های گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بنابراین 30 هکتار زمین‌های یادشده در قالب شهرک شاهد به ساخت شهرک مسکونی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران اختصاص پیدا خواهد کرد و 70 هکتار آن هم به اجرای طرح‌های فرهنگی و گردشگری اختصاص خواهد یافت که البته انجام همه این کارها منوط و مشروط به اجرایی شدن پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین است.

فرخزاد ادامه داد: با توجه به اینکه برخی اهالی شهرک نوساز عظیمیه که فاقد آب شهری است، نسبت به الحاق 100 هکتار زمین دیگر به شهر قزوین اعتراض داشتند، باید بگویم که تامین آب این شهرک و همچنین 100 هکتار الحاقی در گرو تامین آب است و با توجه به روند طولانی اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان شاید روند این الحاق و تامین آب شهرک عظیمیه چند سال طول بکشد.

روند توسعه شهر قزوین از شمال اتوبان اجتناب‌ناپذیر استامکان تامین آب برای توسعه 250 هکتاری شهرک مهرگان قزوین وجود نداردقزوین| شهرداری در اجرای پروژه های توسعه شهری تنهاست

توسعه قزوین فقط از سمت شمال مقدور است

معاون استاندار قزوین با اشاره به گره‌های توسعه شهر قزوین از جهات و اطراف مختلف گفت: با توجه به اینکه قزوین از 3 جهت جنوب، شرق و غرب محدود و محصور به باغستان شده و باغستان هم جزو میراث ملی ماست، عملاً توسعه فیزیکی و طولی شهر قزوین از این 3 جهت امکان‌پذیر نیست و تنها مسیر برای توسعه شهر قزوین شمال اتوبان قزوین-زنجان است.

فرخزاد افزود: در مورد توسعه فیزیکی شهر قزوین گزینه مهم دیگری به نام نوسازی و انبوه‌سازی در بافت فرسوده را داریم که با توجه به اینکه این بافت مرز مشخصی با بافت تاریخی قزوین ندارد، با چالش‌هایی در این حوزه مواجه هستیم که البته مردم می‌توانند در قالب طرح بازآفرینی شهری تسهیلات مناسبی برای توسعه و نوسازی بافت فرسوده دریافت کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری سلامت شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین گردشگری سلامت شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شهر قزوین شمال اتوبان توسعه شهر تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صباغ پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین اظهار کرد: امروز از منتهاالیه شهر قزوین تا جنوبی ترین بخش شهر از طریق کمربندی در دسترس است.

وی افزود: در امتداد همین کمربندی به زودی کار ساخت دو تقاطع غیرهمسطح و کم نظیر در میدان دفاع مقدس و تقاطع اقبالیه کمربندی نسیم شمال آغاز می‌شود، اضافه کرد: این دو پروژه نیز باید ظرف مدت دو سال به بهره برداری برسد.

شهردار قزوین با بیان اینکه باید قدر داشته‌های خود را دانسته و از آن به عنوان سرمایه استفاده کنیم، گفت: همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است.

وی تاکید کرد: این پروژه مرمت نسیم شمال با همراهی مدیران و همدلی آنها به خوبی اجرا شد، تاکید کرد: عرض این کمربندی بدون حتی قطع یک درخت به ۱۴ متر افزایش پیدا کرد که در نوع خود و بنا به محدودیت‌های باغستان بی نظیر است.

شهردار قزوین بیان کرد: باید قدر این همدلی و همراهی مسؤولین را بدانیم و بدون توقف با دغدغه‌ای که وجود دارد به سمت توسعه شهر قزوین حرکت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم کلنگ ساخت میدان میوه و تره بار و همچنین ایستگاه آتش نشانی بازار قزوین به زودی به زمین بخورد تا گام بزرگی برای حل مشکل بخش عمده‌ای شهروندان و کسبه شهر برداشته شود.

کد خبر 6097146

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود