Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات استرالیا در ارتباط با جنایات جنگی و کشتار غیرنظامیان در افغانستان مجبور به اخراج ۱۳ نفر از نظامیان خود شدند.

خبرگزاری میزان - خبرگزاری رویترز به نقل از فرمانده ارتش استرالیا گزارش داد که ۱۳ نظامی این کشور در ارتباط با پرونده کشتار غیرقانونی غیرنظامیان در جریان جنگ افغانستان اخراج شده اند.

نتیجه تحقیقات مستقلی که هفته گذشته منتشر شد می‌گوید که شواهد موجود نشان می‌دهند ۳۹ زندانی و غیرنظامی افغانستانی از سوی ۱۹ نظامی استرالیایی کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش نتیجه تحقیقات که قاضی ایالتی منسوب شده از سوی بازرس کل دفاعی استرالیا آن را نوشته، به هویت این نظامیان استرالیایی اشاره‌ای نکرده است.

تحت فشار‌های فزاینده رسانه ای، «ریک بِر»، فرمانده ارتش استرالیا، اعلام کرده که برای ۱۳ نفر از نظامیان فعلی این کشور اطلاعیه‌هایی صادر شده که می‌تواند به اخراج آن‌ها منتهی شود.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از جنایات وحشیانه نیرو‌های خارجی در افغانستان از جمله نظامیان استرالیایی منتشر شد که شامل کشتن یک کودک ۶ ساله در یورش به خانه، کشتن یک زندانی برای اینکه در بالگرد جایی برای او نبود، پرت کردن زندانیان در دره و بریدن گلوی یک پسر بچه و پرت کردن جسدش در رودخانه بود.

بیشتر بخوانید: بخش ویژه ارتش استرالیا در آستانه انحلال قرار گرفت خودکشی ۹ نظامی استرالیایی همزمان با افشای جنایات جنگی در افغانستان

هفته گذشته نیز رسانه‌های استرالیایی خبر دادند که همزمان با تایید جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان ۸ نظامی مرد و یک نظامی زن استرالیایی خودکشی کردند.

«آدلاید نو» نوشت که طی ۳ هفته گذشته این نظامیان که در اوایل ۲۰ تا ۵۰ سالگی خویش بودند دست به خودکشی زدند.

پس از تایید کشتار غیرنظامیان افغانستانی از سوی نیروهای استرالیایی، اعضای سنای افغانستان عذرخواهی دولت کانبرا را کافی ندانسته و تاکید کردند که عاملان این جنایت‌ها باید از سوی دادگاه لاهه و مطابق با قوانین بین‌المللی تحت پیگرد قرار گیرند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل استرالیا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل استرالیا جنایات جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم

برخی از فروشگاه‌ها در جنوب استرالیا برای جلوگیری از سرقت محصولات پروتئینی خود، روی آنها ردیاب ماهواره‌ای نصب می‌کنند. هر کدام از این ردیاب‌ها ۳۰ دلار برای فروشنده‌ها هزینه در بر دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • بازخوانی یک جنایت