Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بهروز قره بیگی در پاسخ به این سوال که چه تعداد خودرو سواری در گمرکات استان بوشهر مانده و امکان ترخیص آنها وجود ندارد، اظهارداشت: بر اساس مصوبات سال ۹۸ دولت همه خودروهایی که با ثبت سفارش معتبر قابلیت ترخیص داشت تشریفات آنها انجام شد. در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه خودرو به دلیل مشکل ثبت سفارش نتوانستند ترخیص شوند و به همین دلیل متروکه شده و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: همچنین بالغ بر ۱۰۴۰ دستگاه خودرو سواری با توجه به مشکلات ثبت سفارش، پرونده قضایی دارند که تحت رسیدگی بوده و هنوز حکم قطعی آنها صادر نشده است. در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و اخیراً نیز رئیس دادگستری و بازرسی و استان بازدیدی داشتند.

خودروهای مانده در گمرک مشمول قانون قاچاق هستند

وی با بیان اینکه این خودروها بیشتر مربوط به دو شرکت هیوندای کره و تویوتا ژاپن و همچنین یک دستگاه بی ام دبیلو است، بیان داشت: خودروهایی که به مرجع قضایی معرفی شده مشمول قانون قاچاق هستند و در صورتی که حکم تبرئه بگیرند بر اساس مصوبه گذشته دولت نیاز به مصوبه جدید نداشته و قابل ترخیص هستند.

قره‌بیگی ادامه داد:‌ علاوه بر این خودروها، ۴۰ دستگاه خودرو سواری بالای ۲۵۰۰ سی‌سی وجود دارد که متروکه شده و به سازمان اموال تملیکی ابلاغ شد.

1000 کانتینر و 9 هزار تن کالای انباری به سازمان اموال تملیکی معرفی شد

مدیرکل گمرک بوشهر در مورد حجم کالاهای متروکه در گمرک بوشهر عنوان کرد: 1000 کانتینر کالا و  9000 تن کالای انباری متروکه شده که اظهارنامه‌های آن برای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ارسال شد. البته با اساس مصوبه اخیر دولت در رابطه با کاهش کالاهای رسوبی، تا روز چهارشنبه گذشته ۴ هزار تن کالای کانتینری و غیره که مربوط به مواد اولیه تولید بوده و  منع خروج نداشت از گمرکات استان تخصیص شدند.

قره‌بیگی در پاسخ به این سوال که امکان ترخیص کالاهای متروکه شده وجود دارد، تاکید کرد: طبق ماده ۳۳ قانون امور گمرکی کالای متروکه تا زمانی که به فروش نرفته و مشکل مقرراتی نداشته باشد، می‌تواند با اظهار صاحب کالا ترخیص شود.

به گفته این مقام گمرکی، مشکل اغلب کالاهای متروکه و رسوبی، ثبت سفارش، منشاء ارز، عدم توانایی پرداخت تعهدات، رد مجوزها بوده و بخشی از آنها نیز کالاهای ممنوعه هستند.

وی با اشاره به اینکه کالاهای مانده در محوطه‌‌های بندری با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود باید توسط اداره بندر متروکه اعلام شود،‌ تصریح کرد: گمرک براساس اعلام بندر، کالاها را ارزیابی و به سازمان اموال تملیکی معرفی می‌کند.

آخرین وضعیت برنج‌های مانده در گمرک بوشهر

ناظر گمرکات استان بوشهر در مورد کالاهای اساسی موجود گفت: ۲۴ هزار تن برنج داشتیم که حدود سه هزار تن آن مربوط به بخش خصوصی و مابقی برای شرکت بازرگانی دولتی است که از این میزان ۱۱ هزار تن ترخیص شده و ۱۱ هزار تن دیگر در شرف انجام تشریفات گمرکی قرار دارد.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت نام دور جدید) ثبت نام خودرو سایپا (فرصت پایانی) ثبت نام خودرو (سایپا و ایران خودرو آبان ۹۹) ایران خودرو / لینک و شرایط ثبت‌ نام جدید قیمت انواع پراید دست دوم +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر قاچاق گمرک قاچاق خودرو خودرو سواری ترخیص خودرو دپو خودرو سهام عدالت اموال تملیکی گمرکات استان متروکه شده ثبت سفارش هزار تن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، گفت : پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودرو‌های رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص این خودرو‌ها اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، باید از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ‌هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی تاکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودرو‌های فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را جهت ترخیص آنها به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و ... ثبت شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود