Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حلوائیان با تاکید بر الگوپذیری از سیره اهل بیت (ع) در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: مشکلات کشور با مدیریت جهادی و نگاه جهادی و روحیه جهادی حل شدنی است. کسی که چشم و دلش سیر باشد دارای روحیه جهادی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم گرامیداشت سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) با حضور طلاب، استادان حوزه علمیه تهران و ائمه جماعات مساجد، منبری ها و ذاکرین اهل بیت (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در بیت مرحوم آیت الله سید مهدی طباطبایی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبایی مسئول گروه فرهنگی، اجتماعی و دینی اوقات و امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) منطقه غیاثی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام والمسلمین «حلوائیان» در مراسم گرامیداشت سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) گفت: سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ ۗ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ؛ ما آیات (قدرت و حکمت) خود را در آفاق جهان و نفوس بندگان کاملا هویدا و روشن می‌گردانیم تا ظاهر و آشکار شود که خدا (و آیات حکمت و قیامت و رسالتش همه) بر حق است. آیا همین حقیقت که خدا بر همه موجودات عالم پیدا و گواه است کفایت (از برهان) نمی‌کند؟ قرآن کریم حقیقت این عالم را اینگونه معرفی می کند تا من و شما بر سر سفره جمال دل آرای محبوب بنشینیم و برای همه تبیین شود که دار، دار حقیقت است و ما آمده ایم تا به حضرت حق دل ببازیم.

 

خطیب و سخنران مذهبی با اشاره به داستان نظام هستی،‌ افزود: قرآن کریم ابتدا آیات آفاقی را عرضه می کند تا در آینه این آیات آفاقی، جلوه محبوب را ببینیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم تا به نقام خلت برسیم، به مقام کریم اللهی برسید تا خداوند با شما سخن بگوید. همین دولت صحبت که به ما بدهند برای ما کافی است. به این دولت برسیم که أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ؛ شما همه به خدا فقیر و محتاجید و تنها خداست که بی‌نیاز و غنیّ بالذّات و ستوده صفات است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حلوائیان ادامه داد: محبوب خواسته تا من و شما را بر سر سفره ظهور بنشاند، یک نوع ظهور آفاقی داریم. خداوند اینها را به باطل نیافریده است.

 

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره ذاریات گفت: در آیه وَفِي أَنْفُسِكُمْ ۚ أَفَلَا تُبْصِرُونَ خداوند می پرسد آیا در خود نمی نگرید؟ شریعتی که در آن حکم ها غیاثی نیست. خودشناسی انسان جز، خداشناسی نیست. 

این واعظ با تاکید بر معرفت نفس گفت: خداوند در آیه ۱۰۵ سوره مائده می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۖ لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ؛ ای اهل ایمان، شما (ایمان) خود را محکم نگاه دارید، که اگر همه عالم گمراه شوند و شما به راه هدایت باشید زیانی از آنها به شما نرسد. بازگشت همه شما به سوی خداست و همه شما را به آنچه کردید آگاه می‌سازد.»

 

وی با اشاره به مسائل مبتلا به جامعه، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست، مشکلات کشور با مدیریت جهادی و نگاه جهادی و روحیه جهادی حل شدنی است. کسی که چشم و دلش سیر باشد دارای روحیه جهادی است. 

 

حجت الاسلام والمسلمین حلوائیان ادامه داد: در قبال سختی هایی که در زندگی می کشیم باید ثروت به دست آوریم. باید ثروت توحید، ثروت چشم و دل سیری و گنج بی پایان خداشناسی، سخاوت به دست آوریم و کریمانه ببخشیم.

 

این واعظ با بیان اینکه به حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) لقب داده اند؛ کسی که بدون درخواست و منت عطا می کند،‌ تصریح کرد: حضرت معصومه (س) آینه حضرت فاطمه زهرا(س) و کریمه اهل بیت (ع) است که ایشان را فاطمه ثانی می نامند. 

 

بیت مرحوم آیت الله سید مهدی طباطبایی و مجموعه دینی، فرهنگی، علمی و اجتماعی اوقات همه روزه از ساعت ۸صبح تا ۸ شب به صورت حضوری پاسخگوی مراجعات مردمی است. همچنین مردم می توانند مسائل و سوالات خود را با شماره تلفن های 989121501949 و 02133700336 در میان بگذارند.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کریمه اهل بیت ع آیت الله طباطبایی حضرت معصومه س حجت الاسلام والمسلمین روحیه جهادی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضائی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسؤولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسؤولان قضائی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسوولیت‌های قضائی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضائی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضائی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

کد خبر 6087586

دیگر خبرها

  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان